1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בדיון הקודם בבית המשפט
(צילום: AFP)
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (ג') את בקשת סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקביעת דיון בעתירה לגילוי ראיות חסויות בתיקי האלפים. הדיון הטכני, שנתניהו לא יגיע אליו, ייערך ב-17 במרץ, פחות משבוע לפני הבחירות. מדובר בבקשה נוספת של פרקליטי נתניהו, לאחר שהפרקליטות העבירה לידיהם לבקשת בית המשפט ראיות בתיק 2000.
פרקליטיו של נתניהו דורשים כעת שהפרקליטות תעביר לידי צוות ההגנה משפט שהושחר באותם חומרים בפרוטוקול. אותו משפט מתייחס לפגישה בין עו"ד רועי בלכר, שייצג את ארי הרו, לשעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, ובין הפרקליטות לקראת חתימת ההסכם על היותו עד מדינה בתיקי 1000 ו-2000.
לטענת נתניהו, במשפט הקודם למקטע המושחר אומר עו"ד בלכר "זה מה שאמרתי מהרגע הראשון", ומיד לאחר מכן מתחילה ההשחרה בפרוטוקול. "חיבורם של נתונים אלה מהווה אינדיקציה לכך שעו"ד בלכר היה המקור שמסר את המידע האמור לגבי ההקלטות למשיבה", כתבו עורכי הדין. מדובר על שתי ההקלטות שנמצאו בטלפון של הרו של פגישות נתניהו ונוני מוזס, המואשם אף הוא בפרשה.

פרקליטי נתניהו הוסיפו גם כי מדובר במידע חשוב ומשמעותי ביותר מאחר והפרקליטות טענה שהמשא ומתן להפיכתו של הרו לעד מדינה חל ב-14 ביולי 2016, אך המידע על קיומן של ההקלטות הועבר לפרקליטות חצי שנה קודם לכן, בסוף חודש פברואר 2016.
בעתירה נכתב: "ככל שעו"ד בלכר הוא המקור שמסר למשטרת ישראל כי ישנן הקלטות של העותר ושל מר מוזס בטלפון הנייד של ארי הרו, וככל שבהתאם לפרפרזות, ארי הרו ידע שמידע זה נמסר למשטרה - איזה אינטרס יש לחסות את המידע כיום, לאחר החתימה על הסכם עד המדינה? איזה אינטרס יש להסתיר מההגנה את העובדה שעורך דינו של עד המדינה הוא שמסר מידע למאשימה שהוביל בסופו של יום לאיתור ההקלטות ובהמשך לחתימה על הסכם עד המדינה עם הרו?"
נתניהו ביקש מסמך נוסף כדי לקבל הרחבה לצו החיפוש בטלפון הנייד של הרו, שהוליד בסופו של דבר את תיק 2000. הפרקליטות סירבה להעביר את המסמך מאחר ומדובר בחומרי חקירה חסויים.