שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיש היום (ב') לחברות מועצת הביטחון מכתב תלונה רשמי ובו חומר מודיעיני המוכיח את חדירתם של מחבלי חיזבאללה לשטח ישראל בתקרית בגבול לפני שלושה שבועות.
בתצלום, שמתפרסם כעת לראשונה, ניתן לראות את כלי הנשק שהותירה חוליית המחבלים בשטח ומסלולם מלבנון לאזור הר דב דרך הקו הכחול. זאת בניגוד להכחשותיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
4 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית, בחודש שעבר
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
מסלול חוליית המחבלים בתקרית בהר דב
מסלול חוליית המחבלים בתקרית בהר דב
מסלול חוליית המחבלים והנשק שנותר בשטח. התמונה שהציג ארדן
בתלונה כתב ארדן כי "מתקפות הטרור של חיזבאללה המפרות את החלטות מועצת הביטחון, עלולות לגרום לאסון ולהמיט חורבן על לבנון. תפקידו של כוח יוניפי"ל של האו"ם הוא למנוע מתקפות טרור אלו ואת הפיכת דרום לבנון לבסיס טרור של חיזבאללה. אם הוא אינו עושה זאת – זכות קיומו מוטלת בספק".
פנייתו של ארדן הגיעה על רקע הדיונים שמקיימת מועצת הביטחון על המשך מנדט כוח יוניפי"ל שיפקע בסוף החודש. במקביל לדיונים אלו, מובילות ישראל וארה"ב מאמץ דיפלומטי משותף על מנת לשנות את מנדט יוניפי"ל, כך שהוא יתפקד ככוח אפקטיבי עם גישה רחבה ויכולת פיקוח באזורים בהם פועל חיזבאללה.
4 צפייה בגלריה
כוח יוניפי"ל בזירה אחרי התקרית בהר דב
כוח יוניפי"ל בזירה אחרי התקרית בהר דב
כוח יוניפי"ל בזירה אחרי התקרית בהר דב
אחרי התקרית בהר דב הודיע דובר צה"ל כי סוכל פיגוע של חיזבאללה. עוד נמסר כי צה"ל שיבש חדירה של שלושה עד חמישה מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפגע וחצו את הגבול הבינלאומי למרחק של כמה מטרים בודדים.
"התצפיתניות ממרחב מוצבי הר דב זיהו את המחבלים ומאז הם נשלטו באש ובתצפית לאורך כל הזמן. פתחנו באש לשבש תוכניתם והם נמלטו חזרה לשטח ללבנון. אין נפגעים לכוחותינו", מסר דובר צה"ל. ניסיון הפיגוע אירע באזור ללא יישובים ישראליים אך גם ללא מכשול פיזי בין לבנון וישראל, שבו חיזבאללה ביצע כמה פיגועי נקמה בשנים האחרונות.