לפני קצת יותר מחודשיים גדעון סער נראה כמועמד המרכזי מול בנימין נתניהו, ומפלגתו קיבלה בסקרים אף יותר מנדטים. אבל בתקופה האחרונה מספר זה ירד בהדרגתיות, ולפי המדגמים המפלגה החדשה קרסה וקיבלה רק 6-5 מנדטים.
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
סער במטה מפלגתו הערב. "לא ניכנס לממשלת נתניהו"
(צילום: קובי קואנקס )
"הכול טוב והכול לטובה", אמר סער בפתח נאומו במטה תקווה חדשה. "רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר אבל כדמוקרטיה אנחנו מכבדים ונכבד את מה שכינה מורנו ורבינו בגין - את פסק דינו של הבחור. עשינו כמיטב יכולתנו בתנאים לא קלים. תקווה חדשה התמודדה בבחירות האלה בפעם הראשונה והיו מפלגות חדשות רבות, אבל מכולן רק תקווה חדשה נכנסה לכנסת ה-24. אף אחת אחרת זולתה".
"אילולא הייתה קמה תקווה חדשה, כל הפרשנים כבר לא היו באולפנים כי נתניהו היה עומד הלילה על 65 מנדטים", הוסיף סער והדגיש כי מפלגתו לא תיכנס לממשלת נתניהו השישית, אם זו תוקם. "אם הוא יקים ממשלה, נשרת את העם מהאופוזיציה".
"לפני שלושה חודשים וחצי, כשהודעתי על הקמת תנועה חדשה, על עזיבת הליכוד ועל הקמת תנועה פוליטית חדשה, לא היה לי דבר בכיס", אמר עוד סער. "לא היה לי דבר ולא הבטחה לדבר. נעשה כל דבר מצידנו להקמת ממשלת שינוי. אגו לא יהיה שיקול בעניין הזה".
לדבריו, "אנחנו מתכוונים לבסס את תקווה חדשה לטווח הארוך כתנועה לאומית ליברלית חזקה בבחירות האלה שמנו יתד ומפה אנחנו נבנה תנועה חזקה, תוססת. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה ואנחנו הלכנו בדרך הלא קלה, הלא נוחה, הלא ברורה מאליה, הלא פשוטה - אבל בדרך הנכונה היחידה. אנחנו נמשיך ללכת בדרך הזאת. רוחנו איתנו גם הערב".
2 צפייה בגלריה
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת תקווה חדשה מפלגה מועמדים
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת תקווה חדשה מפלגה מועמדים
רשימת תקווה חדשה. לפי המדגמים: ייתכן שבני בגין בחוץ
תקווה חדשה הוקמה בדצמבר האחרון על ידי סער, ששנה לאחר מכן הפסיד בפריימריז על ראשות הליכוד לנתניהו ושימש בעבר כשר החינוך בממשלתו. למפלגתו החדשה הצטרף השר עד אז מהליכוד זאב אלקין, שתקף בחריפות יוצאת דופן את נתניהו, וכן חברות הכנסת מהליכוד שרן השכל ומיכל שיר, ובנו של ראש הממשלה השישי בני בגין. במקום השני ברשימה הוצבה יפעת שאשא ביטון מכולנו, שהתעמתה ממושכות כיו"ר ועדת הקורונה עם נתניהו.
על-פי המדגמים, למעט סער ייכנסו לכנסת יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין, יועז הנדל ושרן השכל. במקרה שתקווה חדשה תקבל שישה מנדטים, גם השר לשעבר בני בגין ייכנס לכנסת.