2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה קופת חולים מכבי ירושלים
בדיקות קורונה קופת חולים מכבי ירושלים
אורזים בדיקת קורונה בירושלים. ארכיון
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הערב (ד') את נתוני תחלואת הקורונה בישראל, ומהם עולה כי נכון לעכשיו מגמת הירידה בשיעור המאומתים נשמרת. 3,735 בני אדם אובחנו מחצות עם קורונה, ומתוך כ-50 אלף הבדיקות שנערכו 7.6% חזרו עם תשובה חיובית. מניין הנפטרים עומד על 5,244 בני אדם, 6 מהם הלכו לעולמם היום. מתחילת השבוע נפטרו 119 חולי קורונה.
כמעט רבע מהישראלים קיבלו את מנת החיסון השנייה וקרוב ל-15% מחכים למנה השנייה. כ-34 אלף קיבלו היום חיסון ראשון, וכ-46 אלף את המנה השנייה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 81% מהישראלים בני 90 ומעלה קיבלו שתי מנות חיסון וכך גם 80% מהישראלים שבשנות ה-80 לחייהם, 87.3% בקרב הגילים 70 עד 79, 69.5% אצל בני 60 עד 69 ו-51.8% בקבוצת הגיל 50 עד 59.
עוד עולה מהנתונים כי 31.8% מהישראלים שבשנות ה-40 לחייהם כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה וכך גם 16.9% מקבוצת הגיל 30 עד 39 ו-12.7% מהצעירים שבשנות ה-20 לחייהם.
בתוך כך, ברשויות המקומיות ברחבי הארץ נעשות כעת הכנות אחרונות לקראת הפתיחה החלקית מחר של הגנים ובתי הספר, לפי המתווה שאותו אישר אמש קבינט הקורונה. לפי המתווה, בגנים ובכיתות א'-ד' יחזרו ללמוד בערים שצבע הרמזור שלהן ירוק וצהוב. בנוסף, יתקיימו לימודים רגילים גם בערים כתומות שציון הרמזור שלהן אינו גבוה מ-6.5, וששיעור המחוסנים בהן בקרב בני 50 ומעלה גבוה מ-70%. בכל היישובים, גם האדומים, יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח של עד עשרה אנשים (כולל המורה).
בדיקת ynet מעלה כי רק כעשירית מהתלמידים יחזרו לבתי הספר ללימודים רגילים, ורובם הגדול ימשיכו ללמוד מהבית או בפעילויות שטח מצומצמות. מנהלי בתי ספר הבהירו שמטרתן העיקרית תהיה לספק מענה לצרכים הנפשיים והחברתיים של התלמידים, ויתמקדו פחות בהוראה פורמלית.
סביב המתווה נמתחה היום ביקורת מצד כמה מנהלי בתי ספר. "יש לי לפעמים תחושה שקובעי המתווים חיים בקפסולה של עצמם, מנותקים מהמציאות", אמרה לאולפן ynet דליה פרץ, מנהלת בית הספר היסודי עמית ביישוב מיתר, שציינה כי אינה בטוחה עד כמה המתווה ישים.
מתווה היציאה המדורגת מהסגר של פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, שטרם אושר סופית, כולל עוד שתי פעימות. לפי ההצעה ב-23 בפברואר יחודשו הלימודים בכיתות ה'-ו' וייפתחו חנויות רחוב ללא התו הירוק למחוסנים. בכפוף לתו הירוק ייפתחו גם הקניונים ומרכזי הקניות הפתוחים (ביג), חדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים, תערוכות, ספריות ומלונות שיפעלו רק על בסיס חדרים וללא אזורי הסעדה. המדדים שהוגדרו לפעימה הזו הם שלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה, 90% מחוסנים בקרב שכבת הגיל של בני 50 ויותר, פחות מ-900 חולים קשים ומקדם הדבקה שקטן מ-1.
התאריך המשוער לפעימה השלישית נקבע ל-9 במרץ – עשרה ימים לפני חופשת הפסח ושבועיים לפני הבחירות. במסגרת זו יחודשו הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות וכן בכתומות עם רמות חיסון של 70%. בתי הקפה ייפתחו ללא תלות בתו ירוק. במקומות הבאים הפתיחה תותנה בתו ירוק: מסעדות (בכפוף להזמנה מראש), מלונות בהפעלה מלאה, גני אירועים, אטרקציות וכנסים.