וסאל אבו אחמד, צעירה בת 28 מנצרת, הלכה לעולמה אתמול (יום חמישי) אחרי שנדבקה בקורונה. הצעירה אושפזה לאחר שנדבקה בבית החולים האנגלי בנצרת, ובהמשך הועברה לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
2 צפייה בגלריה
וסאל אבו אחמד
וסאל אבו אחמד
וסאל אבו אחמד
בבית החולים בנצרת אמרו כי מצבה הוגדר קשה מרגע שהועברה למחלקת הקורונה במקום. "ריאותיה נפגעו קשה וכתוצאה מכך חלה הידרדרות קשה במצבה הבריאותי. צוות הרופאים ביצע בה פעולות החייאה, ויצרנו קשר עם בית החולים רמב"ם, שם חוברה למכשיר אקמו (המדמה פעולת לב-ריאה)". בבית החולים קראו לתושבי העיר, שעליה צפוי להיות מוטל היום סגר, לשמור על ההנחיות כדי להימנע מהידבקות.
נצרת, העיר הערבית הגדולה ביותר בישראל, מוגדרת בימים האחרונים עיר אדומה לאור חתונות שהתקיימו שם, לצד הפרות ניכרות של הנחיות משרד הבריאות. מרים, תושבת העיר, אמרה כי "מזעזע לשמוע על הצעירה שמתה מקורונה. לצערי נצרת הפכה לאדומה ובקרוב יכריזו על סגר בגלל הרשלנות, כולל של בעלי תפקידים בכירים, שמעודדים את הזלזול. אם לא נשמור על ההנחיות כולנו נאבד קרובים".
2 צפייה בגלריה
נצרת
נצרת
ניידת משטרה בנצרת. 254 נדבקים בשבוע
(צילום: אביהו שפירא )
בנצרת אובחנו בשבעת הימים האחרונים 254 נדבקים חדשים ובעיר יש כיום 387 חולים פעילים. על-פי נתוני המל"ל, 46.7% מהנדבקים החדשים בשבוע האחרון הם בני החברה הערבית. שיעור הבדיקות החיוביות בחברה הערבית עומד כיום על כ-6.5%.
שלשום הטילה ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים סגר על העיר עראבה עד 24 בנובמבר. במקביל, הסגר שהוטל בעיר קלנסווה וביישוב בוקעאתא שבצפון הגולן נמשך. בבוקעאתא יש כיום 234 חולים פעילים מתוך 6,600 תושבים בלבד, נתון שמעלה כי אחד מתוך כל 28 תושבים ביישוב הוא חולה קורונה פעיל. כמעט עשירית מתושבי היישוב נדבקו בנגיף מאז פרוץ המגפה.
פורסם לראשונה: 23:46, 19.11.20