פלסטיני ניסה לדקור חיילים הבוקר (ראשון), בצומת אל-פוואר שבהר חברון. הוא נורה על ידי חיילים במקום, ונפצע ברגליו מהירי. אין עוד נפגעים בתקרית. המחבל פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבו בינוני. בצה"ל אישרו את הפרטים, ונמסר כי "התקבל דיווח על ניסיון פיגוע דקירה סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שבמרחב החטיבה המרחבית 'יהודה'". בתיעוד מהירי נראים שלושה חיילים עומדים סביב המחבל שאינו עוצר, כשאז הם יורים בו והוא נופל על הקרקע.
2 צפייה בגלריה
המחבל שנוטרל
המחבל שנוטרל
המחבל שנוטרל
מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי מדובר בכוח מגדוד ההנדסה 601, שביצע הבוקר משימה רכובה של תגבור צירים בכביש 60. רכב פלסטיני הגיע והתקדם לעברם, ומתוכו יצא תושב דורא בן 41, עלי סלימאן מוחמד עמרו, שהתקדם אל הכוח בסכין שלופה. החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד וצעקו לו לעצור. כשלא עצר – ירו לכיוון רגליו שלושה כדורים. המחבל המשיך להתקדם, תוך שהוא אומר שהוא הגיע כדי למות תוך כדי ביצוע פיגוע. הכוח ירה לעברו כדור נוסף לחזה.
מדובר באזור שבו נדרס למוות בשנת 2015 אברהם חסנו, דרומית לחברון – באזור בית חגי. הדקירה היום מתרחשת בתחילתו של שבוע אזכרות שבו מצויינים גם יום מותו של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל אשתקד, ויאסר ערפאת, שמת לפני 16 שנה.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת האירוע
כוחות צה"ל בזירת האירוע
כוחות צה"ל בזירת האירוע
( צילום: דובר צה"ל)
באוגדת איו"ש סימנו את נובמבר כחודש נפיץ, וחידדו את נהלי הלוחמים בשטח. זאת לאחר שבשבוע שעבר ירה צעיר פלסטיני באקדח לעבר לוחמי צה"ל בכיכר חטיבת שומרון, סמוך לשכם. לא היו נפגעים בקרב החיילים, והמחבל נורה ונהרג.
בסוף החודש שעבר ירה כוח גבעתי ופצע שלושה מחבלים שיידו בקבוקי תבערה ליד מעבר ג'למה הסמוך לג'נין. אחד מהם הוא בנו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצה במחנה הפליטים ג'נין הכלוא בישראל באשמת פיגועי ירי.