קצין בדרגת סגן, שמשרת כשליש באחד מגדודי פיקוד הדרום, נעצר אתמול (שלישי) בחשד שצילם 900-800 תמונות וסרטונים של חיילות ששירתו עימו ביחידה, לאורך חודשים ארוכים. כך נודע ל-ynet. הקצין הודה במיוחס לו וטען כי מדובר בהתמכרות שנבעה ממצוקה נפשית.
1 צפייה בגלריה
קצין
קצין
אילוסטרציה
(צילום: שחר גולדשטיין)
בית הדין הצבאי בקסטינה האריך היום את מעצרו של הקצין עד ליום שלישי. ההחלטה התקבלה מחשש לשיבוש הליכי חקירה ומסוכנות מצידו.
החקירה בעניינו של הקצין נוהלה באופן חשאי בשבועיים האחרונים, לאחר ששתי חיילות התלוננו נגדו. לפי החשד, הוא תיעד חיילות רבות במצבים אינטימיים בבסיס ללא ידיעתן.
חוקרי מצ"ח נדהמו לגלות מאגר עצום של תמונות חושפניות וסרטונים של החיילות בטלפון הנייד של הקצין, שהוחרם במסגרת החקירה. בכוונת החוקרים לנסות ולהגיע למתלוננות נוספות.
במצ"ח מייחסים לקצין עבירות של מעשים מגונים, הטרדות מיניות, פגיעה בפרטיות וסחיטה באיומים. הוא טוען כי מעולם לא תקף פיזית אף חיילת.
מדובר צה"ל נמסר: "ב-17 בנובמבר 2020 נעצר על-ידי מצ"ח ימ"ר דרום קצין בדרגת סגן, בחשד שבמשך פרק זמן ממושך תיעד בסתר חיילות רבות בסיטואציות אינטימיות, תוך פגיעה חמורה בפרטיותן, לשם סיפוק וגירוי מיני. מעצרו של הקצין הוארך היום על ידי בית הדין הצבאי במספר ימים, לצורכי חקירה. מטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים נוספים אודות החקירה בשלב זה".