דרמה ברמאללה שהסתיימה למרבה המזל ללא נפגעים: המון פלסטיני הקיף ותקף אמש (יום ד') שני ישראלים שנכנסו לעיר ברכב. ההמון הקיף אותם בכיכר מנארה שברמאללה והצית את מכוניתם, שנשרפה כליל. בתיעוד מהמקום נראות הקריאות לעבר השניים, הצתת הרכב והבעיטות בו.
השניים, חסידי ברסלב משילה ומאלעד, חולצו ללא פגע על ידי אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בתיאום עם כוחות הביטחון וקציני המנהל האזרחי, אותם אנשי מנגנונים העבירו את השניים לצה"ל במחסום פוקוס שבכניסה לרמאללה. בחקירתם סיפרו השניים כי הם התכוונו להגיע ליישוב חשמונאים, ונכנסו בשוגג לרמאללה.
5 צפייה בגלריה
הרכב לאחר שהשריפה כבתה
הרכב לאחר שהשריפה כבתה
הרכב השרוף
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון הלינצ' בשני הישראלים ברמאללה
תיעוד מניסיון הלינצ' בשני הישראלים ברמאללה
הצתת הרכב, בכיכר מנארה

5 צפייה בגלריה
 הישראלים שנכנסו לרמאללה
 הישראלים שנכנסו לרמאללה
שני הישראלים שנכנסו לרמאללה
5 צפייה בגלריה
העברת הישראלים לידיי צה"ל
העברת הישראלים לידיי צה"ל
העברתם לידי צה"ל
אחד מהם סיפר בחקירה כי הם היו בתחנת דלק בעלי, ואספו כסף לדלק כדי להגיע לחשמונאים. הוא אמר כי חברו שאל איך ניתן להגיע ליישוב בדרך הכי קצרה בלי להשתמש בווייז, והאדם שענה אמר לו להמשיך ישר מבלי לפנות. לדבריו, זה מה שעשו, ואף שהבינו כי הם לא בכיוון - המשיכו ישר. "אחר כך הבנו שאותו אדם ששאלנו היה ערבי. ואז קרה מה שקרה - בלוקים, אבנים, פצצות".
עם זאת, עדיין לא ברור מדוע השניים המשיכו עד כיכר מנארה שבלב ליבה של העיר הפלסטינית. לאחר חזרתם לשטח ישראל, החל תחקור של השניים - בתחילה בצה"ל ואחר כך במשטרה. הם עברו בדיקה רפואית במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים. בסיום חקירתם שוחררו לביתם. הרכב השרוף שבו נסעו הועבר על ידי גרר פלסטיני למינהל האזרחי. בצה"ל הדגישו אמש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים.
פורסם לראשונה: 21:08, 01.12.21