המחבל שרצח הבוקר (שלישי) שלושה בני אדם ופצע באורח קשה שלושה נוספים בפיגוע באריאל הוא מוחמד מוראד סאמי סוף, בן 18 ותושב הכפר חארס הסמוך לעיר. לסוף לא היה עבר ביטחוני והוא החזיק ברשותו היתר עבודה לאזור התעשייה. גורמים בצה"ל אמרו כי עבד באחד המפעלים במקום.
2 צפייה בגלריה
המחבל מוחמד מוראד סאמי
המחבל מוחמד מוראד סאמי
המחבל וזירת האירוע
(צילום: יריב כץ)
לפי תחקיר ראשוני, המחבל הגיע לשער הכניסה לאזור התעשייה ובזמן הצגת האישור דקר את המאבטח, שנפצע באורח קשה. לאחר מכן נמלט סוף לכיוון תחנת הדלק שבכניסה לאזור התעשייה, ודקר שלושה בני אדם נוספים. המחבל נמלט עם רכב שנגנב מתחנת הדלק לכיוון כביש 5, נסע נגד כיוון התנועה ודרס למוות אדם נוסף בשול הדרך. לאחר שהרכב הגנוב הושבת, סוף גנב רכב נוסף שנעצר ליד זירת התאונה כדי לסייע לאדם שנדרס. הוא הבחין בחיילים בעמדה צבאית, התנגש ברכבים והחל בהימלטות רגלית לפני שנורה על ידי חיילים ואזרחים שהיו בזירה.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה" בכפר חארס
כוחות צה" בכפר חארס
קרובי המחבל צפויים לעבור תשאול. כוחות צה"ל בכפר חארס

להיתר שהחזיק סוף לא הייתה משמעות פרקטית לביצוע הפיגוע, שכן תחנת הדלק והכניסה לאזור תעשייה הם אזורים המותרים למעבר פלסטינים. גורמים בצה"ל אמרו כי סוף פעל כנראה במתווה של מפגע בודד. כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל בחארס, כדי לבדוק אם השאיר מסמכים או חומרי הסתה אחריו. קרוביו צפויים להיות מתושאלים על ידי גורמי הביטחון.
דובר הג'יהאד האסלאמי בגדה המערבית בירך על הפיגוע, ובעזה חילקו דברי מתיקה. גם דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע שיבח את סוף: "מבצע הדקירה ההירואי מוכיח את היכולת של עמנו להמשיך במהפכה ולהגן על אל-אקצא מפני פלישות. זוהי עדות לכישלון הכיבוש. אנו מצדיעים לצעירים בגדה המערבית שמכים באויב ומתעמתים עם תוקפנותו כלפי עמנו".