עבריין מין מהצפון ביצע עבירות מין קשות בילדה בת 11, אותה תקף לפי הפרקליטות בסיוע עם אמה ששיתפה איתו פעולה תמורת בצע כסף. מכתב האישום שהגישה בחודש שעבר הפרקליטות והותר לפרסום היום (שני) עולה כי הגבר (62) רקם עסקה עם האם, שבמסגרתה אנס את הילדה במשך שנתיים ושלט באופן מוחלט בחייה.
מחקירת המשטרה המורכבת שלוותה בחוקרי ילדים ממשרד הרווחה עלה כי הגבר התקשר אל הילדה עשרות פעמים ביום, הגביל את צעדיה, אסר עליה לצאת לבלות או לצאת מהבית בשעות מסוימות, ושלט גם על האופן שבו התלבשה. כשהתקוממה על שליטתו בחייה- איים שיפסיק לתמוך בה כלכלית ותקף אותה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בפרקליטות אמרו כי הגבר העביר סכומי כסף גבוהים לילדה, קנה לה מתנות וערך עמה קניות. בנוסף, סייע הנאשם לאמה של הילדה והעביר לה כסף לצורך תשלום חשבונות הבית, ורכש עבורה מכשירי חשמל שונים. האם, אומרים בפרקליטות, סייעה לו בתמורה לאנוס את בתה ולהעמיק את שליטתו בחייה. גם כשהילדה פנתה לאמה וסיפרה לה על מעשיו - היא התעלמה מדבריה והמשיכה לעזור לו.
בפרקליטות מייחסים לגבר שורת עבירות, בהן סחר בבני אדם, אינוס בנסיבות מחמירות, מעשה סדום, מעשה מגונה, תקיפת קטין, איומים ועוד. גם האם הואשמה בסחר בבני אדם, ובסיוע לאונס, סיוע למעשה סדום ועבירות נוספות.
ל-ynet נודע כי הנאשם הוא עבריין מין מורשע, שנידון לעשר שנות מאסר בשנת 1996 בגין אונס, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות, שידול למעשה זנות וסחיטה באיומים. במהלך מאסרו, הורשע הגבר גם בתקיפה של אשתו. ועדת השחרורים דחתה בקשה שהגיש להשתחרר בתום תקופה של שני שליש ממאסרו.
הנאשם ערער על החלטת ועדת השחרורים אך ערעוריו נדחו. שופט העליון יעקב טירקל קבע אז כי "העבירות שעבר המבקש, חומרתן, הרשעותיו הקודמות בעבירות אלימות וחוות הדעת המקצועיות שהוגשו עליו מלמדות על הסיכון הרב הנשקף ממנו לציבור ועל החשש כי יחזור לפעילותו העבריינית. המסוכנות היא שיקול מרכזי וראשון במעלה בהחלטתה של ועדת השחרורים אם ראוי אסיר לשחרור על תנאי. לפיכך, צדקה ועדת השחרורים בהחליטה שהמבקש אינו ראוי לשחרור על תנאי".
עו"ד ארז מושקוביץעו"ד ארז מושקוביץצילום: שמיר אלבז
עו"ד לירון מלכהעו"ד לירון מלכה
למרות המסוכנות עליה התריע השופט טירקל, הגבר לא היה תחת פיקוח לאחר שהשתחרר מהכלא. במהלך ביצוע העבירות המיוחסות לו בתיק הנוכחי, עבד כאב בית בבית ספר באזור חיפה.
עו"ד ארז מושקוביץ', שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה כי "נגד הנאשם ואחרת הוגש כתב אישום מתוקן. המדובר בחומר חקירה בהיקף נרחב ונמסור תגובה מפורטת לאחר מתן מענה לבית המשפט". עורכת הדין לירון מלכה שמייצגת את האמא הוסיפה כי "מרשתי מכחישה את העבירות המיוחסות לה, ומכחישה את הטענה כי ידעה ואפשרה את המעשים המיניים בבתה. מרשתי הייתה נתונה לניצולו של הנאשם וחייה בצל חשש לחייה ולחיי בנותיה. אין לי ספק כי העובדות תתבררנה בבית המשפט". את כתב האישום הגישו עורכות הדין טל מושקוביץ ויעל כץ מפרקליטות מחוז צפון.