בבית החולים שיבא תל השומר נקבע הערב (ראשון) מותו של ניג'אט מגרמוב, הנער בן ה-17 שנפצע קשה בשבוע שעבר בשריפה שפרצה בדירה בשדרות בן צבי בנתניה. קרוביו של ניג'אט, תלמיד כיתה י"א, סיפרו שהיה ילד טוב, ושחבריו בבית הספר המומים מלכתו. "אנחנו עצובים ובוכים מאז שקיבלנו את ההודעה", סיפרו.
האש שהובילה למותו של ניג'אט פרצה בשעות הערב של יום רביעי מסוללה של קורקינט חשמלי שהתלקחה בחדרו. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו ומשאיפת עשן. מוקדם יותר היום, חמישה ימים לאחר שאושפז ובעקבות החמרה שחלה במצבו, הוא הועבר לבית החולים שיבא תל השומר, שם מת מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת השריפה בנתניה
תיעוד מזירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
הדיווח על השריפה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 23:28. מי שחילצו את הנער מהדירה היו בני המשפחה, בסיוע הדיירים בבניין ולוחמי האש. מהדירה חולצו שלושה בני אדם נוספים שנפצעו באורח קל.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת השריפה בנתניה
תיעוד מזירת השריפה בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
עפי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", מתחילת שנת 2021 נהרגו שמונה נערים כתוצאה משריפה - כאשר שניים מתוכם איבדו את חייהם בדליקות שפרצו מהתפוצצות סוללה.
"ככל שעולה הפופולריות של אופניים וקורקינטים חשמליים, כך אנחנו שומעים יותר ויותר על שריפות שנגרמות כתוצאה מטעינה לא בטוחה של הסוללה", אמרה מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר. "אנחנו קוראים לכולם, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. לא מטעינים סוללה ללא השגחה, ובסיום הטעינה מנתקים אותה מהחשמל".
סילבינגר המליצה להתקין בכל בית - במיוחד כזה שיש בו ילדים, גלאי עשן. "חשוב להבין שגלאי עשן מציל חיים", הסבירה. "הוא אמנם לא ימנע את השריפה אבל יתריע עליה מבעוד מועד ויאפשר חילוץ מהיר וקריאה מיידית לכוחות כבאות והצלה".