רצף האירועים הביטחוניים וחילופי האש שמתבצעים כמעט מדי יום מעבר לקו הירוק לא הגיע בחלל ריק. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש - וחלה בו עלייה משמעותית במספר הפיגועים שבוצעו נגד אזרחים ישראלים וכוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה''ל הורסים את בתי המחבלים שרצחו בפיגוע באלעד
כוחות צה''ל הורסים את בתי המחבלים שרצחו בפיגוע באלעד
לוחמים בהריסת בתי מחבלים
(צילום: דובר צה''ל)
מדובר בחודש האלים ביותר מאז מאי, שבתחילתו עוד הורגש גל הטרור. מנתוני שב"כ עלה כי לעומת חודש יולי, שבו אירעו 113 פיגועים ביהודה ושומרון, בהם 15 אירועי ירי, באוגוסט התרחשו 172 פיגועים, ובהם 23 פיגועי ירי. במהלך אוגוסט עלה מספר אירועי השלכת בקבוקי התבערה מ-75 בחודש שקדם לו ל-135.
עם זאת, למרות התחממות הגזרה ביהודה ושומרון, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים. לפני חודשיים אירעו 120 פיגועים בגזרת ירושלים ובאזורים אחרים, אך באוגוסט תועדו 37 פיגועים. בחודשיים האחרונים לא היו הרוגים בצד הישראלי - אך ביולי נפצעו שלושה בני אדם ובאוגוסט המספר עלה ל-15.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
בבירה נרשמה ירידה באירועי הטרור. האוטובוס שהותקף בעיר העתיקה
(צילום: AFP)
לפי שב"כ, בחודש אוגוסט חלה עלייה גם במספר ידויי בקבוקי התבערה ביהודה ושומרון. ביולי התרחשו 75 פיגועים ובאוגוסט 135 פיגועים עם בקבוקי תבערה.
נתוני שב"כ מתיישרים עם הפעילות האינטנסיבית של צה"ל ופיקוד המרכז בפרט ברחבי יהודה ושומרון בשבועות האחרונים, שבהם נעצרו יותר מ-100 מבוקשים בגין עבירות טרור.
בתוך כך, בטקס שנערך הערב לחניכת מתקן "רמות" של אגף המודיעין בדרום, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי אמ"ן מבצע "דברים דמיוניים" יחד עם שב"כ.
"אין צבא בעולם שמתמודד עם שש זירות", אמר הרמטכ"ל. "רוב הצבאות בעולם לא מתמודדים עם זירה אחת, תוקפים, מתגנבים בלילה למעצרים או יוצאים למבצע. בלבנון, בסוריה, בעזה, באיראן ובזירה נוספת שלא נזכיר, בכולן צריך מודיעין טקטי לקבלת החלטות".

כוכבי ציין כי "בתוך הצבא המיוחד הזה יש את האגף הטוב בעולם ואין ארגון מודיעין שדומה לו. אלה יכולות שלא נתפסות. מודיעין שבזכותו ב'עלות השחר' תקפנו עשרות מטרות בצורה מדויקת, זה מדע בדיוני. כשהמקבילים שלנו רואים מה אנחנו עושים, או שהם משתהים השתהות ארוכה או שהם לא מאמינים. ממש בשעה הזו מתגנבים חיילים לעוד מבצע מעצרים ביהודה ושומרון, ושל מי המודיעין הזה? כמובן שבעזרת שותפינו בשב"כ, המודיעין של 8200 ואמ"ן, הם הולכים לשלוף מהחדר עוד רוצח פוטנציאלי כמו שהם עושים לילה-לילה, והמשפחה הזו שבה הוא אמור לפגוע לא תדע זאת עד סוף חייה".