הפעם האחרונה שבה שמע אילן רגב מבתו מיה (21) הייתה ב-7 באוקטובר בבוקר, אז התקשרה וצעקה: "יורים עליי, הם הורגים אותנו, אני אוהבת אותך". בסרטון שהתפרסם באותו לילה הוא ראה את בנו איתי (18) בתוך טנדר ועליו חטופים. יומיים לאחר מכן גורם צבאי אישר למשפחה כי השניים נחטפו לעזה.
"מעבר לזה אנחנו לא יודעים כלום", אמר אתמול לפני שעלה על מטוס לרומא.הוא המריא כחלק ממשלחת של משפחות שבויים ונעדרים, השנייה מתוך רכבת אווירית של משלחות שהחלו לצאת מתחילת השבוע לאירופה ולארה"ב, כדי להפעיל לחץ בינלאומי לשחרור החטופים ולפעולה נגד חמאס.
"מטרת העל שלנו היא החזרת הילדים הביתה, קבלת אות חיים", הסביר אילן, "והסברה לעולם שילדים ואזרחים חפים מפשע מוחזקים בעזה. אני מקווה שבעזרת הלחץ שיופעל בעולם, נקבל סיוע במיידי להחזרת הילדים שלנו הביתה בריאים ושלמים". המשלחת, המתקיימת ביוזמת משרד התפוצות בשיתוף משרד החוץ, מינהלת עמ"י וארגון גשר, יצאה לדרכה היום לפנות בוקר, שעות ספורות לאחר שחמאס שחרר שתי חטופות מניר עוז, נורית קופר ויוכבד ליפשיץ.
1 צפייה בגלריה
בני משפחות החטופים יוצאים ללונדון לנסות לגייס את אירופה
בני משפחות החטופים יוצאים ללונדון לנסות לגייס את אירופה
נלחמים למענם. חן עשת, אדר איילון ואילן רגב
(צילום: טל שחר)
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
משתתפי המשלחת ייפגשו עם הדרג הפוליטי הבכיר באיטליה: ראש הממשלה מלוני, סגן ראש הממשלה, שר ההגנה, נשיאי הפרלמנט והסנאט האיטלקיים. כמו כן, ישתתפו בני המשפחות באירוע הגדול של הקהילה היהודית של רומא בראשות נשיא קהילת רומא ויקטור פדלון.
המשלחת הראשונה של מבצע ההסברה נמצאת כעת בלונדון, ובני המשפחות נאמו בעצרת התמיכה בישראל בכיכר טרפלגר, שבה השתתפו יותר מ-15 אלף משתתפים. חן עשת, בן דודו של אביתר דוד שנחטף מהמסיבה ברעים, אמר כי "מטרת הנסיעה לייצר כמה שיותר לחץ ולפתוח כמה שיותר ערוצי תקשורת אפשריים שיובילו לשחרור החטופים או לכל הפחות לתחילה של שיחות בעניין. דרך מקומות שונים בעולם יש סיכוי להגיע למידע ולגורמים שלצערי הרב נעולים בפנינו כמדינת ישראל".
אלכס דנציג (75), בן לניצולי שואה ומחלוצי הקמת משלחות הנוער לפולין, נמצא בשבי חמאס. הוא חולה לב וצריך לקבל תרופות על בסיס יומי. בנו, יובל, משתתף גם הוא במשלחת לרומא: "אני מקווה שהעולם יבין את המצב הבלתי אפשרי. שזקנים חולים כאבא שלי וילדים הם לא שבויים. שיבינו שחמאס הוא פושע מלחמה. אבא הוא יליד פולין ואירופה צריכה להתעורר".משתתף נוסף הוא נדב קיפניס, ש-12 מבני משפחתו נרצחו או נחטפו. שתיים מהן, יהודית ונטלי רענן, שוחררו מהשבי לפני כמה ימים.
גם אדר איילון, אחות של שירה שנרצחה במסיבה ברעים, יצאה לרומא. "הבטחתי לה בהלוויה שלה שאעשה כל מה שאני יכולה כדי שהעולם יידע מה היא עברה. העובדה שילדה חפה מפשע נרצחה ביער, ולהוסיף חטא על פשע, מדינות העולם מפגינות נגדנו, היא בלתי נסבלת בעיניי", סיפרה. שירה יצרה קשר עם אביה בשבת בבוקר וסיפרה לו שנופלים טילים, ומאז לא ענתה לטלפון. "הטלפון אותר בשלב מאוחר יותר בעזה ולכן האמנו תחילה שנחטפה", ציינה אדר, "לאחר חמישה ימים הגיע קצין העיר והודיע לנו שגופתה נמצאה".