גורמים בליכוד איימו בצהריים (חמישי) בעקבות הריאיון של ח"כ דוד ביטן באולפן ynet: "האמירות של ביטן לא מקובלות, ואם ימשיך כך - יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה". בריאיון אמר ביטן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מודאג מעוצמת המחאה נגד המהפכה המשפטית וגם מאזהרות המומחים ומהנזק הכלכלי שהיא עלולה לגרום. "אני חושב שהוא היה רוצה להתפשר, אבל לא בטוח שהוא עוד שולט באירוע", ציין ביטן.
על המתיחות בקואליציה אמר ביטן כי "לממשלה יהיה קשה להחזיק מעמד". הוא אמר עוד כי הממשלה הנוכחית "בעצם ימין מימין - כולם מתחרים על אותם קולות ומנסים להגיע להישגים על חשבון השני".
1 צפייה בגלריה
דוד ביטן ובנימין נתניהו
דוד ביטן ובנימין נתניהו
ח"כ ביטן וראש הממשלה נתניהו
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
למרות עוצמת המחאה, שלדברי ביטן, "שותפיה מחזיקים את הכוח הכלכלי", יו"ר ועדת הכלכלה קרא לחברי האופוזיציה "לרדת מהעץ", והוסיף: "לנו יש רוב. אנחנו יכולים להעביר מה שאנחנו רוצים, שלא יתבלבלו. אפשר להגיע להסכמות". לדבריו, "אם תהיה פשרה זה כבר 10 צעדים מבחינתנו ממה שיש היום. אומרים שאנחנו הולכים לדיקטטורה - אלה שטויות".
"כלכלה זה עניין של פסיכולוגיה. כשכולם מדברים על זה שהרפורמה המשפטית תגרום נזק – פרופסורים באוניברסיטאות מדברים עם חברים שלהם בחו"ל וכולם מדברים אותו הדבר, זה יוצר דינמיקה של נזק כלכלי", הסביר ביטן על התוכנית. "זה מדאיג את נתניהו לדעתי. התהליך הכלכלי שיכול להיות כתוצאה מהפסיכולוגיה וההשפעה של אנשים בעלי קשרים וניסיון – זה מדאיג".
לשאלה האם ראש הממשלה נתניהו שולט באירוע, השיב ח"כ ביטן: "לא בטוח. בכלל לא בטוח שהוא שולט באירוע כבר. אני דיברתי על זה שצריך לרכך את הרפורמה מהתחלה ולהגיע לפשרה. מה קרה בינתיים? בינתיים המחאה התקדמה, ועכשיו האופוזיציה שלנו התאהבה במחאה. היום שני הצדדים אשמים, זה לא רק צד אחד. שניהם צריכים לרדת מהעץ. הקואליציה מתחילה לזוז, אבל האופוזיציה נגד - כי הם התאהבו במחאה וחושבים שהיא תפיל את הממשלה. תחליטו".
הם בונים עליך, על ברקת. "הם לא יכולים לבנות עליי. אנחנו נבחרנו דרך הליכוד. גם אם יש לנו ביקורת, אנחנו נצביע רק עם הממשלה. אני מציע ללפיד ולגנץ ולכל החבורה שיירדו מהעץ. גם מהמחאה, כבודה במקומה מונח. שיתחילו לדבר על פשרות".
נראה שמה שיפרק אתכם בסוף זו לא המחאה, אלא מה שבתוך הממשלה. "אמרתי שהממשלה הזאת יהיה לה קשה להחזיק מעמד. כל אחד מנסה להגיע להישגים על חשבון השני. הנושא הזה של בן גביר הוא בדיוק בדיוק הבעיה של המו"מ הקואליציוני, שאמרתי שהוא היה כושל. הדברים האלה לא נעשים ביום. אי אפשר ביום אחד לעשות שינויים רדיקליים כאלה. על מנת להגדיל את מספר השוטרים, להכשיר אותם - לוקח לפחות שנה-שנה וחצי. ההבטחות לו היו מוגזמות".