1 צפייה בגלריה
בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע
(צילום: אילנה קוריאל)
נפטר ראשון בישראל שנדבק בזן האומיקרון, אבל עיקר התחלואה שלו לא נבעה מהקורונה - אלא ממחלות רקע אחרות: גבר בשנות השישים לחייו שנדבק בקורונה ואומת לזן האומיקרון, נפטר אתמול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.
האיש, שסבל ממחלות רקע קשות ומרובות, אושפז במחלקת קורונה לפני כשבועיים במצב קשה. בסורוקה אמרו כי עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מהקורונה.
בדיקת ה-PCR הראשונית העלתה חשד לנוכחות האומיקרון, ולכן הבדיקות נשלחו לריצוף גנטי. תשובה חיובית לזיהוי וריאנט האומיקרון התקבלה אתמול אחר הצהריים, לאחר מותו. כעת איש מ-341 המאומתים לאומיקרון בארץ לא מאושפז בבית חולים.
בדיון קבינט הקורונה אמר פרופ' ערן סגל כי "ייתכן שבימים האחרונים אנחנו כבר מתחילים את ההתפשטות של אומיקרון בקהילה. רמת החיסוניות של המדינה בתהליך של ירידה. זה לאו דווקא רק הבוסטר, אלא אלו שלא התחסנו, אלו שעבר זמן מהחיסון השני, ילדים. אנחנו עלולים להגיע למקדם הדבקה של בין 2.5 ל-4". מקדמי ההדבקה הגבוהים ביותר נרשמו ב-1 במרץ 2020 (2.64) וב-15 ביוני 2021 (2.46).
בינתיים מסתמן שגם היום יאובחנו מעל 1,000 מאומתים לקורונה, לאחר שעד שעות הערב המוקדמות קיבלו 781 ישראלים תשובה שהם חיוביים לנגיף. בסך הכול פוענחו כ-55,400 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.41%. בארבעת הימים האחרונים שיעור החיוביים הוא מעל 1%, לאחר שבמשך תקופה ארוכה הוא עמד על בין 0.5% ל-0.7%.
בינתיים לא רואים עלייה במספר החולים הקשים, שמספרם עומד הערב על 82. כמעט 80% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,232 חולי קורונה, השניים האחרונים ביניהם ביום שישי האחרון. אך ייתכן שהמספר אינו סופי, בשל איחור בפרסום הנתונים מצד משרד הבריאות.