16 חודשי מאסר נגזרו הבוקר (שלישי) על אלעד מלמד, מורה למתמטיקה מאזור השפלה שהורשע במעשים מגונים בתלמיד בן פחות מ-14. כמו כן הוטל עליו לשלם לקורבן פיצויים על סך 25 אלף שקלים. את העונש גזרה שופטת בית משפט השלום ברחובות אדנקו סבחת-חיימוביץ'.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דניאל איקן מפרקליטות מחוז מרכז, אלעד מלמד עבד כמורה למתמטיקה בישיבה, שם לימד תלמידים בכיתות ז'-ט'. בכמה מקרים שונים הוא ליטף ונגע במקומות שונים בגופו של אחד מתלמידיו, וכן שילב את ידו בידו הנער בהפסקות שבין השיעורים.
1 צפייה בגלריה
בית המשפט השלום ברחובות
בית המשפט השלום ברחובות
בית המשפט השלום ברחובות
(צילום: נדב אבס)
באחת הפעמים בתום שיעור מתמטיקה שהעביר, ביקש מלמד לשוחח עם הנער וחברו - ולשם כך הורה להם להישאר בכיתה. לאחר שיתר התלמידים יצאו מהכיתה סגר מלמד את הדלת והורה גם לחבר הנוסף לצאת, כך שיישאר לבדו עם הנער. מלמד שוחח עם הנער ואז פגע בו מינית. הנער אמר למלמד "לא כל כך נעים לי" ומלמד שאל בתגובה "למה?". הנער השיב כי הדבר מטריד אותו - אך למרות זאת המשיך המורה במעשיו. הנער שאל את מלמד כמה פעמים אם יוכל ללכת לביתו, עד שמלמד נעתר ואישר לו לעזוב את המקום.
במקרים אחרים, במהלך שעות הלימודים בעת שניגש מלמד לעזור למתלונן לבקשתו הוא ליטף את ידו, התיישב מולו כאשר רגליהם סמוכות, פיסק את רגליו ועטף באמצעותן את רגליו של המתלונן. התלמיד לא סיפר מיוזמתו על המעשים - ואלה נחשפו רק על-ידי חבריו לכיתה במסגרת שיעור עם מחנך הכיתה.
בית המשפט קבע: "עסקינן בפגיעה בכותלי בית הספר, מקום בו אמור המתלונן להיות מוגן מכל פגיעה שהיא, ועל ידי מורה אהוד על תלמידיו והוריהם, כך שהמעילה באמון רבה יותר. הנאשם ניצל לרעה את מעמדו כמורה ואת כוחו במערכת היחסים שבין תלמיד למורה לביצוע המעשים, תוך הפרת האמון שנתנו בו המתלונן והוריו, וזו נסיבה מחמירה".