שוב זה קורה: הגשמים הרבים שירדו מאתמול, הביאו לקריסת מערכות הניקוז בכמה ערים בגוש דן, בהן בני ברק, רמת גן, תל אביב והרצליה. כתוצאה מכך - מי ביוב זרמו לים. הבוקר (חמישי) הזהיר משרד הבריאות את הציבור מרחצה בחופי בת ים, תל אביב והרצליה עד לקבלת תוצאות מי ים תקינות.
בהודעה שפרסם נכתב כי "עקב ירידת גשמים חזקים במרחב גוש דן וחדירת מי גשם ונגר עילי למערכות האיסוף של איגודן, הוזרמו מי נגר מהולים בביוב ממוצא החירום של תחנת רידינג בתל אביב אל הים".
מאיר אלחרר, שהגיע בבוקר והערב לגלוש בחוף המערבי בתל אביב, גילה שוב חוף מזוהם. "הכל פשוט היה שחור ומסריח", אמר בייאוש. "זה קורה שוב בגלל כישלון מתמשך של הרשויות. אני ועוד עשרות גולשים הגענו לים ופשוט החלטנו לוותר כי למרות הרצון לגלוש זה פשוט מגעיל ומסוכן.
"הגיע הזמן שהעיריות יתייחסו לנושא הים ברצינות כי זה נראה שלא סופרים לא את הרוחצים ולא את הגולשים. הכי קל זה להזרים את הזיהום לים ולקוות שהלכלוך יסחף וייעלם".
2 צפייה בגלריה
הצפות בהרצליה
הצפות בהרצליה
מערכות הניקוז קרסו בפעם השנייה החודש. ההצפה בהרצליה
(צילום: כבאות והצלה מחוז דן)

2 צפייה בגלריה
זיהום בחופי תל אביב
זיהום בחופי תל אביב
"חזרתי הביתה כדי לא לסכן את עצמי". הים לפני שלושה שבועות
(צילום: מאיר אלחרר, נטליה בסי וגה)
גם רוני, שגולשת בחוף המערבי, נאלצה לעזוב את הים זמן קצר לאחר שהגיעה. "דווקא במזג אוויר כזה יש גלים טובים לגולשים מיומנים", אמרה. "בבוקר, אחרי לילה סוער, הגשם הפסיק אבל הריח שעלה מהמים היה נורא והכל היה שחור. היו כמה גולשים שנכנסו למרות הלכלוך אבל אני בחרתי לחזור הביתה כדי לא לסכן את עצמי. מתסכל שמידי חורף אנחנו שוב חוזרים לאותה הנקודה".
לפני שלושה שבועות שוב זוהם הים ונסגר לרחצה בעקבות הזרמת מי ביוב על ידי השפד"ן לאחר אי ספיקת מערכות הניקוז בגוש דן. בעקבות ההזרמה נצפו על החוף פגרי בעלי חיים, כמויות אדירות של לכלוך וחופי הרחצה התמלאו בריח חריף של ביוב ומים שחורים
מעיריית תל אביב- יפו נמסר בתגובה כי "יש לציין שמערכת הביוב המטרופולינית של גוש דן מנוהלת על ידי 'איגודן' ומוזרמת למכון הטיהור שפד"ן בראשון לציון. לצערנו, בכל אירוע גשם משמעותי כאשר מערכות הביוב הראשיות לא עומדות בעומס כמויות המים, מוזרמים אל הירקון וממנו אל הים מי שפכים.
"במטרה למנוע הגלשה הנובעת מעומסים על מערכת הביוב, פעלנו ברחבי תל אביב-יפו להפרדת מערכות הניקוז מהביוב ולאיתור חיבורים פיראטיים של מרזבים וניתוקם. עם זאת, הפסקה מוחלטת של הזרמות למעלה הנחלים מצריכה הירתמות של כל הרשויות החברות ב'איגודן' ושל הרשויות במעלה הנחלים, לביצוע הפרדות ניקוז מביוב ולאיתור חיבורים פיראטיים- דבר שמבוצע בהדרגה, אך אינו מצוי בשליטתנו".