"הוזמן לעבודות גינון - וצילם זוגות בצימרים": כך עולה מכתב האישום שהוגש שלשום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת נגד מוחמד אחמד אגברייה (50) מאום אל פחם, שנהג על פי החשד לתעד את הזוגות בסיטואציות מיניות פרטיות. הוא נאשם בחדירה לפרטיות, האזנת סתר שלא כדין, מספר מרובה של מעשים מגונים והסגות גבול.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
"החשוד נעצר, תפסנו את המכשיר הסלולרי שלו והזדעזענו ממה שמצאנו בו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד אתי זהבי, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז צפון, אגברייה תיעד את הזוגות ללא ידיעתם וחלק מהזוגות אף תועדו בווידאו. ראש משרד החקירות במשטרת מגדל העמק, פקד תגריד זידאן, סיפרה כי "זוג צעירים תושבי הצפון חייגו למוקד 100 בחודש דצמבר והתלוננו כי הבחינו באדם זר שמצלם אותם בצימר. הם הבינו שתועדו בניגוד לרצונם וללא ידיעתם ובן הזוג רץ לרכבו ורדף אחרי הרכב שבו ברח הצלם. הוא הצליח לעצור אותו באחד מהקיבוצים בעמק יזרעאל ותשאל אותו על מעשיו.
"שוטרים שלנו הגיעו למקום ועיכבו את שני הגברים לחקירה. שני בני הזוג היו לחוצים מאוד וחששו שהתיעוד האינטימי שלהם יופץ. לאחר מכן החשוד נעצר", תיארה. לדבריה, בחקירתו הראשונה הכחיש אגברייה כל קשר למעשים, וטען שהגיע לעבוד כגנן על פי הזמנה. "בניגוד לטענותיו, תפסנו את המכשיר הסלולרי שלו והזדעזענו ממה שמצאנו בו. עשרות זוגות תועדו, חלקם לא ניתנים לזיהוי כי הוא התמקד בצילומים בפלג גופם התחתון.
פקד תגריד זידאןפקד תגריד זידאןצילום: דוברות מרחב העמקים
"החלטנו שחייבים לערב פרקליט מלווה והחומר הועבר לפרקליטות. מהחקירה עלה כי מדובר בגנן בעל משפחה וללא עבר פלילי. הוא הוזמן לבצע עבודות גינון, במהלכן פתח את החלון של הצימר או עשה חור ברשת דרכו הכניס את המכשיר הסלולרי שלו והתחיל לצלם. מדובר במקרים רבים באותו הצימר, ובמעט מקרים בצימרים נוספים באזור", הוסיפה פקד זידאן.
"מדובר במעשים חמורים מאוד של פגיעה בפרטיות של זוגות שביקשו לבלות באופן אינטימי ונפלו קורבן למעשיו של הנאשם. לשמחתי הצלחנו לתפוס את המכשיר הסלולרי ולמנוע את הפצת הסרטונים האלה למקומות נוספים. המטרה העיקרית שלנו להגן על פרטיות האזרחים, ואנו נבקש גם את מעצרו עד לתום ההליכים לאור חומרת מעשיו. הראיות שבידינו חזקות מאוד, מדובר במעשים נבזיים וקשים", היא סיכמה.