התמונות הקשות מאצטדיון סמי עופר ממשיכות לעורר זעם בקרב אוהדי הכדורגל - וגם בכנסת: לאחר האלימות המשטרתית שתועדה אתמול (שני) בתום המשחק בין מכבי חיפה והפועל תל אביב, פרסמו אוהדי הפועל תל אביב תמונות ועדויות מהתגרה שפרצה ביציע, כשמנגד במשטרה טוענים כי הגעת הכוחות נבעה מהתפרעויות בסיום המשחק.
עשרות סרטונים ועדויות שהגיעו למערכת ynet הציגו עליית מדרגה באלימות כלפי אוהדים, שבכל שבוע מוצאים את עצמם חוזרים חבולים ופצועים ממשחקי הכדורגל. שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פנה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומתח ביקורת על המשטרה שהתנהלותה, לדבריו, מעוררת שאלות קשות.

3 צפייה בגלריה
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
התגרה האלימה באצטדיון סמי עופר
יאיר, מאוהדי הפועל תל אביב, סיפר כי הבחין בשני אוהדים צעירים שוכבים על הקרקע מחוץ לאצטדיון, כשהם מוקפים על-ידי שוטרים שאוסרים על העוברים והשבים לצלם אותם. "האוהדים שכבו מפורקים על הרצפה, השוטרים לא רצו שנצלם את מה שנראה כמו גופות", סיפר האוהד שחזר חבול לביתו וטען כי השוטרים לא נשאו תגי שם. "פתאום הגיע גל נוסף של שוטרים בריצת אמוק, כאילו שרגע לפני עשינו איזה פיגוע - והרביצו לכל מי שעבר בדרכם", שחזר. "ילדים ונשים נזרקו לרצפה, בעטו לאנשים בפנים, נתנו סטירות ואגרופים לאוהדים שבאו לראות כדורגל וחזרו כקורבנות".
באחד הסרטונים תועד אחד האוהדים על מדרגות האצטדיון, כשלפתע קופץ עליו שוטר ומרתק אותו לרצפה, ושוטר נוסף בועט בו בעודו שוכב. "הוא לא עשה כלום ורואים את זה בסרטונים", אמר חברו של האוהד המותקף. "השוטר פשוט קפץ עליו והעיף אותו על המדרגות כאילו שתפס מחבל בזמן אמת".
חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) מתחה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. בדיון שהשתתפה בו בוועדה לביטחון הפנים אמרה לסקי כי "המשטרה צריכה להיות שם כדי להגן על האוהדים. כדי שאני, וכדי שבנות, אימהות וילדים צעירים שנפגעו על ידי המשטרה אתמול יוכלו להגיע בבטחה למשחקים ולא להפך. נראה כאילו האוהדים הם האיום של הכדורגל, ושהם האויבים שהורסים את המשחקים. בלי האוהדים אין כדורגל, ובלי האוהדים אין לב. והמשטרה צריכה לשנות את התפיסה".
3 צפייה בגלריה
אחד הנערים שנפצע בתקרית בסמי עופר
אחד הנערים שנפצע בתקרית בסמי עופר
רועי בלו: "אחד השוטרים השכיב אותי על הרצפה ושם את הברך על הצוואר שלי"
3 צפייה בגלריה
אלימות במגרשים
אלימות במגרשים
התיעוד המשטרתי: השלכת חפצים על ידי אוהדי הפועל תל אביב
"אתם צריכים להגן על האוהדים כדי שיוכלו ליהנות מהכדורגל", הוסיפה לסקי. "ראיתי המון סרטונים מאתמול, ראיתי שכבר מחוץ לאצטדיון המשכתם לדחוף ולפגוע, ויש פה אוהדים שקיבלו מכות מהמשטרה ללא עילה, בלי שום סיבה. וגם אחר כך, כשאתם עוצרים ופוגעים באנשים אחרים, אתם עומדים ככה כדי שאי אפשר יהיה לצלם את האלימות שלכם". על טענת המשטרה כי הנוכחות המתוגברת של השוטרים במקום נבעה ממודיעין על הכנסת אמצעי עידוד ואבוקות אמרה לסקי: "אפשר להכניס אבוקה בתיק או בתחתונים. אז שהמשטרה תעשה את העבודה שלה. אני לא רוצה שייכנסו דברים שיכולים לפגוע במשחק ובאחרים, וגם לא במשטרה. בוודאי שלשים כל מיני מצלמות ביומטריות ודברים כאלה – זו ממש לא הדרך. אנחנו לא עושים את זה בשום מקום אחר".
רועי בלו (17), שהותקף גם הוא מצד השוטרים, שחזר את האווירה הלהוטה במגרש. "כבר הייתי מחוץ לאצטדיון כשהגיע גל של שוטרים ואוהדים. הדבר היחיד ששמעתי זה השוטרים שצועקים ומקללים מאחוריי", כתב בפוסט בפייסבוק. "לפני שהבנתי מה קורה - מישהו דחף אותי. אחד השוטרים השכיב אותי על הרצפה, שם את הברך על הצוואר שלי ושבעה שוטרים נוספים פשוט הגיעו והתחילו לבעוט לי בפנים ובצלעות, לקלל אותי, לירוק עליי ולחנוק אותי מבלי שעשיתי דבר. בזמן ששכבתי על הרצפה והתחננתי שיפסיקו, אמרתי שאני בסך הכל תלמיד, זה לא עניין אותם. צרחתי לעזרה - והם התעסקו במי בועט חזק יותר".

בהפועל ת"א הוחלט להגיש תלונות למחלקה לחקירות שוטרים - וגינו את התנהלות הכוחות אמש. בהודעה רשמית מטעם המועדון נכתב כי "הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף את האלימות המשטרתית שהופנתה אמש כלפי אוהדי הקבוצה באצטדיון סמי עופר, שהותירה את כולנו מזועזעים. אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים, שר הספורט, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל לפעול נגד אותם שוטרים אשר הכו נמרצות אוהדי כדורגל ללא הבחנה וללא רחמים - בתוך יציע שבו הם כלל לא אמורים להיות מלכתחילה. אין זו הפעם הראשונה שמשטרת ישראל נוהגת באלימות קיצונית ולא הכרחית כלפי אוהדי כדורגל בכלל ואוהדי הפועל תל אביב בפרט". בשעות הצהריים הודיעו במח"ש על פתיחת בדיקה להתנהלות השוטרים בתום המשחק.
מנגד, במשטרה מתעקשים כי פעלו נגד אוהדים מתפרעים שהכניסו אמצעי עידוד בניגוד להנחיות. גורמים משטרתיים אמרו כי כבר בשלב ההיערכות למשחק התקבלה אינדיקציה מודיעינית על כך שאוהדי הפועל תל אביב נערכים להכניס את הציוד בניגוד להחלטה שהתקבל - ולפיכך הייתה היערכות מקדימה וחסימות בכבישים, כולל עיכוב אוטובוסים. באחד מהם אף נמצאו כלי תקיפה.
גורם במשטרה טען כי האוהדים לוו עד הכניסה לאצטדיון: "כבר בתחילת המשחק אוהדי הפועל תל אביב יצאו מהמגרש למבואה והחלו בשירים נגד המשטרה, קיללו, ירקו ודחפו את הגדרות. המשטרה הכילה את האירוע, ולאחר שריקת הסיום נשאר כוח משטרתי ללוות את האוהדים החוצה. אז, אוהדי הפועל תלשו כיסאות והשליכו ליציע המקביל של אוהדי מכבי חיפה, וכשהמשטרה נכנסה לטובת פיזור ומתן מענה - הכל היה מוסת כלפי המשטרה. כיסאות, בקבוקים, כוסות, צינור כיבוי אש שנעקר ממקומו, ונדליזם שלם".
איתמר צ'יזיק, מנהל החברה שמפעילה את האצטדיון, אמר ל-ynet כי לא נגרמו נזקים משמעותיים לעומת משחקים אחרים: "נעקרו כמה כיסאות, אבל לצערנו זה דבר כמעט שגרתי במשחקים האלה".
למרות התגרה ההמונית, רק שני חשודים נעצרו. אחד המעוכבים, קטין, שוחרר והורחק מכל המשחקים בליגה למשך חודש. עצור נוסף שוחרר גם הוא לאחר שימוע בתנאים דומים.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך משחק כדורגל שנערך אמש באצטדיון סמי עופר החלו עשרות אוהדים לעקור כסאות ממקומם ולהשליכם לעבר המגרש ומקום הישיבה של אוהדי הקבוצה היריבה. השוטרים נאלצו לבצע מעצרים של החשודים במעשה בשעה שאוהדים נוספים ממשיכים במעשי הוונדליזם תוך שפוגעים באוהדי הקבוצה היריבה, אנשי צוות ושוטרים שהיו במקום. שני חשודים נעצרו בחשד להשלכת החפצים ותקיפת השוטרים, השניים נחקרו ושוחררו בתנאים ובהם הרחקה ממגרשי הכדורגל. לצד האמור, האירוע יבדק על ידי הגורמים הרלוונטים. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".