3 מפגינים נעצרו אמש (יום רביעי) במהלך מחאות של חרדים קיצוניים בירושלים ובית שמש, כשלפי המשטרה הם חשודים ב"הפרת סדר אלימות, שכללה גם השלכת חפצים לעבר הכוחות במקום". בירושלים הפגינו החרדים, כמו בדרך כלל, על עבודות הרכבת הקלה, ואילו בבית שמש המחאה הייתה סביב גיוס נשים.
2 צפייה בגלריה
הפרות סדר אלימות בירושלים ובית שמש
הפרות סדר אלימות בירושלים ובית שמש
המהומות, הערב
(צילום: דוברת המשטרה )
2 צפייה בגלריה
הפרות סדר אלימות בירושלים ובית שמש
הפרות סדר אלימות בירושלים ובית שמש
(צילום: דוברת המשטרה )
בירושלים, לפי המשטרה, התחילה המחאה בצומת שרי ישראל-מלכי ישראל, שם המפגינים שוב הבעירו פחי אשפה שהונחו במרכז הכביש. לפי המשטרה, "בהגעת שוטרים, מפרי הסדר עזבו את המקום והכביש נפתח לתנועה סדירה - אך בהמשך החלה מחאה ברחוב בר אילן שבמהלכה מתפרעים הסבו נזק לגדרות ונכנסו אל אתר עבודת הרכבת הקלה, השליכו אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה ומג"ב וחלקם אף התעמת פיזית עם השוטרים".
"לצערנו שוב היינו עדים לניצול ציני של ילדים קטנים בהפרת הסדר והעימותים עם הכוחות במקום", נמסר מהמשטרה. "במהלך מחאה זאת, נעצר חשוד (קטין) שהשליך אבנים לעבר לוחמי מג"ב. לאחר מעצרו ובעת הובלתו לניידת המשטרה, ניסה חשוד אחר לשחררו תוך שנתלה על לוחם מג"ב ותקף אותן. גם חשוד זה נעצר והועבר לחקירה. בנוסף, נעצר חשוד שירק על פניו של לוחם מג"ב במהלך הובלת העצורים. גם חשוד זה נעצר לחקירה".
גם בבית שמש הפגינו מאות חרדים קיצוניים, ולפי המשטרה הם השליכו אבנים וחפצים וחסמו נתיבי נסיעה באמצעות פחי אשפה בוערים. שוטרת נפצעה באורח קל כתוצאה מאבן שהושלכה לעבר ופגעה בפלג גופה העליון.
"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד מפרי סדר אלימים המבצעים ונדליזם, תוקפים שוטרים ומיידים לעברם אבנים וחפצים, ופוגעים בתושבים ובמשתמשי הדרך", נמסר מהמשטרה.
קבוצת החרדים שמתנגדים לתוואי הרכבת משתייכת ברובה לעדה החרדית. לטענתם, הרכבת עלולה לפגוע בפעילות האוטובוסים בשכונות החרדיות באזור, בהן מאה שערים, בית ישראל, הבוכרים ושמואל הנביא. המוחים טוענים כי התחבורה הציבורית שקיימת כיום משרתת אותם בדרך הטובה ביותר, וכי הרכבת הקלה לא תאפשר לקווים שמשרתים אותם להתקיים. בנוסף, הם טוענים כי הגעת הרכבת הקלה לאזור תפגע במרקם חייהם ותכניס לשכונותיהם "חילונים ופריצות".
פורסם לראשונה: 22:53, 28.06.23