נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, התראיין הבוקר (חמישי) לאולפן ynet לקראת חגיגות ל"ג בעומר שיחולו הערב. הוא טען כי ארגון הכבאות וההצלה פעל במידה הרצויה למניעת מדורות השנה: "לא חושב שהגזמנו. גם הציבור הישראלי מעיד על כך. אני חושב שאפשר לחגוג את ל"ג בעומר על פי מסורת ישראל מבלי לשרוף חצי מדינה".
רב טפסר שמחי ציין כי בכל שנה מוצתות יותר מ-500 שריפות מזליגת מדורות. "עשרות רבות של ילדים מסיימים את הערב עם כוויות. לא אסרנו לגמרי להדליק מדורות פשוט הגבלנו את זה, יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם הרשויות המקומיות, יש אזורים מאושרים להדליק מדורות ואני חושב שבמדינת ישראל הקטנה עם הצמחייה היפה והמדהימה שלנו כדאי לנו לשמור עליה".
3 צפייה בגלריה
בניגוד להנחיות הכבאים נאלצו לכבות שרפות בבני ברק בל"ג בעומר
בניגוד להנחיות הכבאים נאלצו לכבות שרפות בבני ברק בל"ג בעומר
לוחמי האש בבני ברק. ארכיון
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
דדי שמחי
דדי שמחי
"יש הבנה ושינוי בציבור". רב טפסר שמחי
(צילום: עומר שפירא)
הוא הסביר כיצד ניתן לדווח על מדורה באזור שאינו מאושר: "צריך להתקשר למוקד העירוני, הם ידעו איך להפעיל אותנו ואני מאמין שאם תפני לאותם ילדים שמדליקים את המדורה ותגידי להם שזה לא תקין אז הם יעשו את זה כבר לבד". שמחי ציין כי בקרב הציבור הישראלי חלו "שינוי והבנה" בעניין הזה.
יוסי גמליאל מתכוון להדליק מדורה היום. "אני לא חולק על שמחי", הבהיר. לדבריו, "כמובן שצריך להדליק מדורות, זו הזכות בל"ג בעומר. הייתה פה מגפה קטלנית של 24 אלף תלמידים שנפטרו וביום הזה בעצם פסקה המגפה עם פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי שחיבר את הזוהר הקדוש. את המדורות אנחנו מדליקים לזכר האור הגדול שלו. עם כל זאת אנחנו וודאי צריכים להישמר ולהיזהר".
3 צפייה בגלריה
 חגיגות ל"ג בעומר במאה שערים, אשתקד
 חגיגות ל"ג בעומר במאה שערים, אשתקד
חגיגות ל"ג בעומר במאה שערים, אשתקד
(צילום: רויטרס)
הוא ציין כי בעירו קיבלו מסמך "צו איסור הדלקת מדורות", שבו צוין גם איפה מותר להדליק מדורה ולחגוג. "בואו נהיה מציאותיים יש דברים שזה גזרה שהציבור יכול לעמוד בה גם את זה הבינו בכבאות והביאו שבע הנחיות איפה יכול להיות. לא ביער, לא קרוב לעשבים, ולפי זה נוהגים".
"הם עשו בחוכמה, לא כמו בשנים עברו שזה באמת היו סכנות קיימות. אני מאמין שגם השנה יהיו סכנות אבל נתנו כללים וכמובן שלהישמר ולהיצמד לכללים וגם לחגוג". שמחי השיב לו: "אני רוצה לומר שאני שמח לשמוע את יוסי את מה שהוא אומר ולהקפיד על הכללים אני מקווה שעם הזמן נמצא אלטרנטיבות לחגוג את החג בצורה הרבה יותר בטוחה תוך שמירה על המסורת. אני בטוח שלאורך השנים הבאות נמצא פתרונות יצירתיים אנחנו ערוכים עם כוחות קרקעיים וסיורים מוסקים כדי שהחג הזה יעבור בשלום".