"אבא אמר לי להגיד לכם שהוא אוהב אתכם, וצעק לי: 'לך, תברח, תציל את עצמך". כך אמר גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו, האזרח הפיליפיני ששוחרר אמש משבי חמאס, בשיחה עם שני בניו של אמיתי בן צבי ז"ל שנרצח במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז. ג'ימי (32), נשוי ואב לשלושה ילדים, היה המטפל של אמיתי בן ה-80.
"שמחנו לשמוע מג'ימי על החברים שלנו וההורים שלהם שחיו איתו מתחת לאדמה בזמן שהיה חטוף בעזה", סיפר עידו בן צבי. "זו הייתה פגישה מרגשת, ג'ימי הוא ממש כמו בן משפחה שחזר הביתה. דאגנו לו כמו לכל שאר החטופים. היה קשה לחשוב שהוא נחטף רק כי בא לעבוד בניר עוז".

3 צפייה בגלריה
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס עם עד וגלעד בן צבי
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס עם עד וגלעד בן צבי
ג'ימי עם האחים בן צבי
(צילום: עדי וגלעד בן צבי)
האחים עידו וגלעד הגיעו לפנות בוקר לפגוש את ג'ימי בבית החולים אסף הרופא. "זה היה מרגש עד דמעות לחבק את ג'ימי", סיפרו, "היה לו קשר מיוחד עם אבא, הוא טיפל בו במשך ארבע שנים וסמך עליו. הרגשנו שבן משפחה חזר הביתה ולא מטפל או עובד זר".
עידו סיפר כי בבוקר 7 באוקטובר ג'ימי עוד התבדח איתו בוואטסאפ וכתב: "אבא רץ הכי מהר בעולם לממ"ד". אולם לאחר מכן מחבלי חמאס פרצו לממ"ד ורצחו את אמיתי ששכב על המיטה. ג'ימי שהתחבא מאחורי המיטה נחטף לעזה.
"יש לג'ימי תחושות קשות על כך שלא הצליח להציל את אבא ונשאר בחיים", סיפר עידו. "הוא אמר לנו: 'אני מצטער שלא הצלתי את אבא'. הוא הספיק להודיע לנו באותה שבת שאבא נרצח. הסברנו לו שזה שהוא חי זאת גם הבקשה של אבא שצעק לו 'לך תציל את עצמך'. הוא צריך לשמוח שנשאר בחיים בשביל אישתו ושלושת ילדיו".
ג'ימי סיפר לבנים השכולים על התנאים "במערה", כפי שכינה את המקום התת-קרקעי שבו הוחזק יחד עם חטופים רבים נוספים, בהם תושבי העוטף. "בימים שבהם הוחזק כחטוף הוא ירד 8 ק"ג במשקל, האוכל היה מועט וגם המים. הוא אמר שעזר למי שהיה צריך. מבחינה ביטחונית לא הרשו לו להרחיב על התנאים ועל פרטים נוספים".
3 צפייה בגלריה
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס, באסף הרופא לאחר השחרור
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס, באסף הרופא לאחר השחרור
ג'ימי לאחר שחרורו
3 צפייה בגלריה
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס
ג׳ימי גלינור פאצ׳קו, שוחרר משבי חמאס
ג׳ימי ואמיתי בן צבי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
כעת, לאחר ששוחרר, ג'ימי רוצה לנסוע לבקר את משפחתו בפיליפינים, אך אמר כי הוא מתכוון לחזור ולעבוד בישראל, בקיבוץ ניר עוז. "אנחנו נעזור לג'ימי למצוא עבודה בניר עוז", הבטיחו האחים שהביעו תקווה ששאר החטופים ישוחררו בקרוב.
בנוסף לג'ימי ולחטופים הישראלים שוחררו אתמול גם עשרה אזרחים תאילנדים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר – נטווארי מולקאן, סנטי בונפרום, מונגקול פג'ואבון, וויטון פומי, וויצ'אי קלאפאט, בנצ'ה קונגמאני, בודי סאאנגבון, אוטאי טונסרי ואוטאי סאאנגוואן.
מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים בירך על שחרור החטופים הזרים: "המטרה מברך על חזרתם של האזרחים התאילנדים והפיליפינים שנחטפו ע״י החמאס, בשבת השחורה לצד חטיפת אזרחיות ואזרחי ישראל. מטה משפחות החטופים עמד בקשר רצוף עם השגרירויות בארץ, וימשיך לסייע בקשר איתן עד להשבת כל החטופים לביתם ולמשפחתם".