זאהר סאלח בשארה (32) הוא ההרוג מפגיעת הרקטה במפעל "אלון מוצרי נייר" הבוקר (רביעי) בקריית שמונה. בשארה, תושב היישוב הדרוזי עין קנייא, נהרג מפגיעה ישירה במפעל במטח כבד של כ-40 רקטות שנורו על אזור הגליל העליון.
חברתו לעבודה, דברת אוחנה, סיפר ל-ynet על בשארה: "זה מפעל קטן, מאוד משפחתי, אנחנו ממש צוות קטן ומצומצם. עובדי המפעל הם עובדים עם מוגבלות בתפקוד גבוה. אנחנו ממש אוהבים זה את זה ויש לנו ערבות הדדית. גם כשהיינו מפונים דיברנו תמיד בטלפון ובקבוצה. זאהר הוא הנשמה של המפעל, הוא עושה הכול, עוזר לכולם, אוהב את כולם. זאת אבידה".

1 צפייה בגלריה
זאהר בשארה מעין קניא הרוג מפגיעה ישירה בקרית שמונה
זאהר בשארה מעין קניא הרוג מפגיעה ישירה בקרית שמונה
זאהר בשארה מעין קנייא שנהרג מפגיעה ישירה בקריית שמונה
אוחנה סיפרה כי היא לא יודעת כיצד זה ישפיע על העבודה במפעל: "אני לא יודעת מה יהיה. השותפים של המפעל הם מתחילת המלחמה בצו 8 כי הם בכיתת כוננות בכפר יובל. אין לי כבר מילים. הלב כואב".
ד"ר מג'ד בשארה, בן דודתו של ההרוג, סיפר: "לצערי איבדנו את זאהר הנהדר בגיל 32 בזמן עבודתו. הוא נהג משאית במפעל נייר. היה קשה לקבל את הבשורה המזעזעת שהוא נהרג. זאהר הוא מהאנשים הטובים ביישוב. יש לו אח תאום בשם מאהר ואחות יחידה. לפני שבע שנים אביו מת וזאהר הפך להיות עמוד השדרה של המשפחה. הוא עבד קשה בכדי לפרנס את משפחתו. כולם סמכו עליו והיה בשבילם אבא, אח ובן".
הוא הוסיף: "זאהר בנה את הבית שלו, הכין אותו לגמרי והיה אמור להתארס בקרוב ולשמח את כל המשפחה, אבל לצערי הוא הלך לפני שיגשים את חלומו. כולם אהבו אותו. זאהר תמיד עזר לאנשים בלי להסס. הוא היה אדם אחראי ומכובד וחייכן וכולם דיברו עליו דברים יפים וטובים. לא חשבתי שהמלחמה הזו תפגע בנו כל כך חזק ובעוצמה, חבל עליו".
הפרמדיקים של מד"א אורלי בן סימון ושלו סנוף סיפרו ממקום האירוע: "מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע, וסיפר שחברו עדיין לכוד במבנה".
"כוחות גדולים של צה"ל, משטרה וכיבוי הגיעו למקום ולאחר פעולות חילוץ מורכבות חולץ פועל כבן 25 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלה רב מערכתית קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

המטח הבוקר היה תגובה של חיזבאללה לתקיפה אמש בעומק לבנון שבה נהרגו 7 מחבלים. ברשת "אל מיאדין" דיווחו כי מדובר היה בתקיפה ישראלית בעיירה אל-הבאריה. דובר צה"ל התייחס לתקיפה ומסר: "בתקיפה חוסל בכיר בארגון הג'מעה איסלאמיה ומחבלים נוספים ששהו במבנה".
בעקבות כך פרסם חיזבאללה הודעת גינוי ואיים: "אנו מאשרים כי התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש". בהמשך לקח חיזבאללה אחריות לירי הכבד לגליל ובכללו לעבר בסיס צבאי באזור.
אפרת אלדן שכטר, חברת "לובי 1701" שמתגוררת בקיבוץ שדה נחמיה, סיפרה: "בדיוק הגעתי עם הילדים לבית הספר בכפר בלום כשהתחיל המטח. כל הילדים רצו במהירות לממ"דים. אני מסיעה את הילדים כל בוקר ברכב בגלל הסכנה, התלבטתי הבוקר אם לשלוח לבית הספר. רוב הילדים כבר היו בבית הספר כשהמטח התחיל. אני רצתי למרחב מוגן בבית הספר עם הבן שלי ושני חברים שנסעו איתנו משדה נחמיה".
כמה רקטות פגעו בפרויקט דירות חדש לסטודנטים שלומדים במכללת תל חי. נתיב אוחנה, יזם הפרויקט, סיפר: "התחלתי לעבוד עליו שבועיים לפני תחילת המלחמה, מעונות סטודנטים בקריית שמונה. נקבעה למחר מסירה ראשונה ותראו את הנזק שנגרם כאן. מסירה כבר לא תהיה מחר".