איציק בוחניק (41), עטייה אל-סאנע, מוחמד אבו-זעילה (32) וסעיד אבו-קטן (31) איימו על מעסיקו לשעבר של בוחניק כי יהרגו אותו על רקע חוב כספי, ובמפגש עימו בתחנת דלק אף רדפו אחריו עם אנשים נוספים - אוחזים באלות - והכו אותו. כך נטען בכתב האישום שהגישה היום (רביעי) פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ובו יוחסו לנאשמים עבירות של סחיטה באיומים, איומים, תקיפה בצוותא והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
לפי כתב האישום שהגישה עורכת הדין אלכס דרנבוים, עבודתו של בוחניק אצל מעסיקו הופסקה בשנת 2021 בשל חילוקי דעות בין השניים. לאחר סיום ההעסקה התגלע ביניהם סכסוך, בין היתר על רקע טענתו של בוחניק כי מעסיקו לשעבר חייב לו סכום כסף גדול.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
מעצר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ביוני 2023 פגש בוחניק את מעסיקו לשעבר, ואיים עליו כי "על זה שלא שילם כסף, יגיע יומו". בסמוך לכך, בתיאום של חבר משותף, נפגשו השניים בנוגע לסכסוך. במהלך הפגישה, בהתאם לבקשתו של בוחניק, הגיע אל-סאנע עם שלושה אנשים נוספים שאיימו על המעסיק לשעבר ודרשו ממנו לשלם כ-500 אלף שקל. מכיוון שחשש מהנאשמים, הוא הבטיח שישלם ברגע שיהיה לו את הכסף, ועזב את המקום.
כמה ימים לאחר מכן אל-סאנע התקשר למעסיק לשעבר ודרש ממנו להיפגש, תוך שהוא מאיים עליו ועל בני משפחתו. כאשר הגיע המעסיק לשעבר למקום המפגש, המתינו לו שם בוחניק, אל-סאנע וארבעה נוספים. אל-סאנע הסביר כי הוא רכש את חובו של בוחניק, וכי המעסיק לשעבר חייב לו כעת חצי מיליון שקל. "אם לא תשלם, לא תעבוד יותר", איים. בשל חששו, המעסיק לשעבר ציין בפני הנאשמים כי יעביר להם את הכסף כשיתאפשר לו. בתגובה, אל-סאנע צעק עליו ודרש תשלום מיידי של 20 אלף שקלים על עצם הגעתו למפגש.
בשלב זה הלך המעסיק לשעבר לבית הוריו, לקח משם כסף ונתן לנאשמים. לאחר האירוע העביר בוחניק לאל-סאנע צ'ק מבוטל של המעסיק לשעבר. השניים התקשרו אליו, איימו עליו ודרשו את סכום הכסף. בעקבות השיחה, הוא פנה למשטרה.
כארבעה ימים לאחר השיחה פנה אבו-קטן למעסיק לשעבר, וטען שהוא בעל "צ'יינג'" וכי צ'ק מבוטל שלו הגיע אליו. המעסיק לשעבר הודיע לו כי הצ'ק נגנב ואמרה שיפנה למשטרה. כשנשאל המעסיק לשעבר מי גנב את הצ'ק, השיב כי מדובר בבוחניק. הוא חשד כי התקרית המדוברת קשורה לסחיטתו, ודיווח על הפנייה למשטרה.
2 צפייה בגלריה
תחנת הדלק במסוך לעלי, בוא התרחש הפיגוע
תחנת הדלק במסוך לעלי, בוא התרחש הפיגוע
נסעו לתחנת דלק והכו את המעסיק לשעבר. ארכיון
(צילום: שאול גולן)
באותו יום, המעסיק לשעבר נפגש עם אבו-קטן, אבו-זעילה, בוחניק ואדם נוסף, ומסר להם כ-10 אלף שקל. בשלב זה התקשר אל-סאנע למעסיק לשעבר, אמר לו שהסכום אינו מקובל עליו ואיים כי "יעשו לזה סוף היום". בתגובה, המעסיק לשעבר העביר לאבו-קטן ואבו-זעילה 6,000 שקל נוספים במזומן.
אבו-קטן נסע עם המעסיק לשעבר, ניגש לרכב שחנה באזור, לקח מאחד האנשים שהיו בו אקדח - ודרך אותו. הם המשיכו לנקודת מפגש אחרת, שם המתין אבו-קטן. בהגיעם למקום, הנאשמים דרשו מהמעסיק לשעבר לרוקן את כיסיו ולתת להם את מפתחות רכבו. הוא מסר להם אותם, בתוספת 6,000 שקל שהיו ברשותו.
סמוך לאחר מכן, הגיע למקום אל-סאנע עם ארבעה אנשים נוספים, תקף את המעסיק לשעבר באגרופים ואיים עליו שיהרוג אותו. במקביל הגיע בוחניק עם ארבעה אנשים נוספים, ותקף גם הוא את המעסיק לשעבר, שביקש לנסוע לתחנת דלק כדי שיוכל לשתות. הנאשמים נענו לבקשתו, ובתחנת הדלק - שם נכחו ארבעתם ואנשים נוספים רבים - דרשו ממנו שישלם להם את החוב. הוא סירב וטען כי אין לו חוב לשלם, והוכה שוב. בשלב מסוים הוא הצליח להימלט. חלק מהנוכחים רדפו אחריו, אוחזים כאמור באלות. שוטרים שהיו באזור הוזעקו לסייע, ורדפו אחרי הנאשמים והאחרים.
עו"ד דרנבוים ציינה בבקשת המעצר שהוגשה במקביל כי "הנאשמים, בצוותא, פתחו במסכת איומים על המתלונן שהלכה והתגברה. לולא מעורבות המשטרה, התוצאה הייתה יכולה להיות חמורה פי כמה. אם ישוחררו (ויש לזכור כי חלק מהמעורבים לא נעצרו עדיין), יש חשש ממשי להמשך הפגיעה במתלונן".