מאסר עולם ועוד שנתיים במצטבר נגזרו היום (ג') על אעוני עמאר זיאדאת, תושב נוף הגליל בן 28, שרצח את אשתו אחלאם כשהייתה בת 20. מדובר במקרה חריג שבו הוגש כתב אישום והורשע אדם ברצח למרות שהגופה לא נמצאה. הנאשם ממשיך וטוען - גם אחרי שהורשע - כי אשתו נחטפה.
3 צפייה בגלריה
נכנסים לצימר
נכנסים לצימר
נכנסים לצימר
3 צפייה בגלריה
נושא את אשתו מחוסרת ההכרה
נושא את אשתו מחוסרת ההכרה
נושא את אשתו מחוסרת ההכרה
בגזר הדין פירטו השופטים מבית המשפט המחוזי בנצרת את השתלשלות הרצח, שאירע לפני ארבע שנים בדיוק, ב-24 באוקטובר 2016, כשנה לאחר שבני הזוג נישאו. הנאשם חנק את אשתו, שהייתה אז בהיריון מתקדם, כי חשד שהיא רוצה לעזוב אותו ולמנוע ממנו לגדל את הילד.
השניים שהו בצימר בנוף הגליל, ובצאתם מהמקום "נשא הנאשם את אחלאם המעולפת על ידיו, השכיבהּ במושב האחורי של רכבו ומאז היא לא נראתה עוד. מהצימר נסע הנאשם לבית אחותו, שאל מעדר מבעלה של אחותו - ועזב את המקום. כעבור כמה שעות הוא חזר לבית אחותו כשהוא מזיע ובגדיו מלוכלכים - והתוודה בפניה כי חנק את אשתו למוות וקבר את גופתה. הנאשם הוסיף כי איש לא ימצא את מקום קבורתה של אשתו המנוחה, ואכן עד לרגע זה לא נמצאה הגופה".
3 צפייה בגלריה
רצח את אשתו כי חשב שתעזוב אותו. אעוני ואחלאם זיאדאת
רצח את אשתו כי חשב שתעזוב אותו. אעוני ואחלאם זיאדאת
רצח את אשתו כי חשב שתעזוב אותו. אעוני ואחלאם זיאדאת
למחרת הגיע הנאשם לבית אמה של אשתו, וסיפר לה כי בתה נחטפה בעת שהשניים היו בדרכם מחיפה לנצרת. באותו ערב הגיש תלונה במשטרה ואמר כי היא "נחטפה על-ידי רעולי פנים". הוא אף טען כי בערב האירוע שהה בחיפה ולאחר מכן נסע לנצרת - אך גרסה זו הופרכה.
בצעד חריג, כפי שצוין, החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זיאדאת, בין היתר לנוכח עדות אחותו וסרטון ממצלמות אבטחה של הצימר שבו שהו השניים, שבו נראה הנאשם נושא את אשתו מחוסרת ההכרה. למרות שהגופה לא נמצאה מעולם, החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זיאדאת, בין השאר לנוכח עדותה של האחות וכן סרטון ממצלמות אבטחה מהצימר, בו נראה הנאשם נושא את אשתו מחוסרת ההכרה.

השופטים, בראשות סגנית הנשיא אסתר הלמן שעמדה בראש ההרכב, קבעו כי אין מקום להקל עם הנאשם. "הנאשם רצח בקור רוח את רעייתו הצעירה, בעת שזו נשאה ברחמה את ילדם הראשון. אחלאם הייתה כבת 20 בלבד בעת שתמו חייה רווי הסבל והמכאוב. בנערותה נפלה אחלאם קורבן למעשה אלימות קשה, שבמהלכו הותזה חומצה לאחת מעיניה ופגעה בראייתה. דווקא כאשר עמדה ללדת את ילדה הראשון ולזכות במעט אושר - נגדעו חייה על ידי הנאשם באכזריות. אם לא די בכך, הנאשם הטמין את גופתה של אחלאם במקום לא נודע, אותו הוא נוצר בליבו ובמכוון כדי למנוע איתורה. בכך הוא מונע ממנה קבורה נאותה, ומוסיף סבל בל יתואר למשפחתה".
השופטים קבעו כי נסיבות התנהגותו של הנאשם והתעלמותו מהסבל שנגרם למשפחתה של הקורבן, "מצדיקות השתת עונש מאסר בפועל נפרד בגין העבירות הנוספות, שיצטבר ולו באופן חלקי למאסר העולם". בשל כך, הם גזרו על הנאשם מלבד מאסר העולם - עוד שנתיים וחצי מאסר בפועל, מתוכן שנתיים במצטבר. כמו כן, השופטים קבעו כי זיאדאת יפצה את אמה ואחיה של אשתו המנוחה בסכום של 258 אלף שקל - הסכום המקסימלי שניתן לקבוע כפיצוי במסגרת ההליך הפלילי.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.