קשת קסרוטי (21) נרצח במסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר. לאחר איסוף חלקי הפאזל, גילתה אימו נטליה מי היה האדם שלצידו מת בנה. "אם הייתה איזושהי בשורה טובה – זה זה. זו הידיעה, התשובה", אמרה. בתום מסע שאליו יצאה כדי להבין מה עבר על בנה בשעות האחרונות לחייו, גילתה נטליה כי מוטי זוארמן (74) מתל אביב, איש פסטיבלים ותיק, ניסה לחלץ את קשת הפצוע. השניים נרצחו בצומת הקשתות בשער הנגב.
3 צפייה בגלריה
קשת קסרוטי ז"ל
קשת קסרוטי ז"ל
קשת קסרוטי
(צילום: shax photograghy)
"קיבלתי מידע מלהב 433 שגופתו של בני נמצאה עם אדם נוסף בשם מוטי ברכב 'הונדה סיוויק' מתחת לגשר בצומת שער הנגב. עוד באותו הלילה אני וחברה קרובה של בני ישבנו על זה", סיפרה נטליה. "הבנו שאין הרבה מוטי שנרצחו, הצלבנו עם ה'הונדה סיוויק' – ובבוקר כשקמתי נתקלתי בפוסט שהעלה הבעל של בתו של מוטי, שבמשפחתו מחפשים גם את החלק הנוסף בפאזל".
כאמור, נטליה גילתה שמדובר במוטי זוארמן, שאהב לבלות בפסטיבלים ובמסיבות. בן, בנו של זוארמן, סיפר: "היה לנו אבא צבעוני, לא שגרתי, אבל מופלא. הוא משך אליו הרבה אנשים, הרבה צעירים שרצו להידבק בשמחת החיים שלו. אנחנו לפחות יודעים שהוא היה במקום שרצה להיות בו – שמח, רוקד וחי חיים שלמים ומלאים".
ביום הטבח, נפצע קסרוטי ברגלו ואמר לחבריו: "לוקחים אותי לבית החולים". קסרוטי וזוארמן הכירו, ובן ה-74 התכוון לקחת את הצעיר הפצוע לבית החולים. "הוא היה באותו רגע בשבילו, להרגיע אותו ולדאוג לו", כתבה נטליה בפייסבוק. "הם נורו בדרך לשדרות. אין לי ספק ששניהם ממשיכים מלמעלה לעשות טוב".
3 צפייה בגלריה
נטליה קסרוטי
נטליה קסרוטי
"לא האמנתי שנמצא את התשובות האלה". נטליה קסרוטי
(צילום: salvador vega)
נטליה סיפרה ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" שכמה שעות לאחר שהצליחה להבין את זהותו של זוארמן, כבר שוחחה עם המשפחה. "בקרוב אנחנו אמורים גם להיפגש", אמרה. היא הוסיפה: "זה היה אחד הדברים הכי מרגשים, לא האמנתי שנמצא את התשובות האלה. לפני יומיים עוד חתיכה התחברה, כשהגענו לפרמדיק שחילץ את הגופה של קשת. אם הייתה איזושהי בשורה טובה – זה זה. זו הידיעה, התשובה. עד עכשיו לא ידענו".
נטליה שוחחה עם בתו של מוטי, טל. "טל סיפרה על אביה שטייל בעולם, חיבר אנשים, היה איש של חופש. סיפרה שהיה סבא מטריף ואבא מדהים, היה ילד בנפשו. הנפש הכי צעירה שהיא מכירה והוא בן 74", כתבה בפייסבוק. "לקשת הייתה מערכת יחסים מאוד מורכבת עם אביו. למעשה מבחינתו לא היה לו אבא במשך שש שנים. זה כאב לו מאוד. זה היה אחד הדברים הכי קשים בחייו של קשת, העובדה שלא היה לו אבא. ובדקות האחרונות לחייו, היה שם מישהו עבורו שנתן לו סגירה נשגבת של אבא ובן. כי מה עושה אבא? דואג, לוקח לבית חולים, בטח מנסה להרגיע בדרך... ואני יודעת שכך היה. והרגע הזה עבור שניהם הוא לא סתם. לא היה אדם מתאים מאבא שלך שקשת יהיה איתו באותו רגע באותה סיטואציה נוראית שהפגישה ביניהם".
3 צפייה בגלריה
מוטי זוארמן ז"ל
מוטי זוארמן ז"ל
"היה איש של חופש". מוטי זוארמן
(באדיבות המשפחה)
עוד בחודש ינואר, לאחר מרדף אחר כל פיסת מידע שתספק פרטים על שעותיו האחרונות של אביב, הבין בן זוארמן שקסרוטי היה האדם שחיפש. "אתם כבר לא יכולים לספר, אז לנו נשאר לשער ולנחש. אני לא יודע כמה זמן הייתם ביחד ברכב ומה היה המצב של קשת הפצוע, אם הכרתם לפני מפלורנטין, מהטיולים, נפגשתם שעתיים קודם בנובה, או רק בשעת המנוסה", כתב בפייסבוק, "מה שאני יודע בוודאות, שלא משנה כמה קשה הייתה הנסיעה, המשכתם להיות אופטימיים ולהפיץ אור".
עוד כתב: "אבא, כל הזמן חיפשנו לשמוע עדויות, מה קרה לך ואת מי פגשת שם, היה ברור לנו שעזרת לאנשים (שמענו שעזרת למישהו בסרט רע באזור התה, אבל זה היה עוד לפני שהסיוט התחיל). אני יודע, אבא, שכש'נגמרת האנרגיה' אז אתה לא נשאר ומיד מתחפף, כך דמיינתי את היציאה המהירה שלך כשהבנתי מהמשטרה שכמעט הצלחת לצאת מהתופת ולהגיע עד שער הנגב. עכשיו אני יודע שלא מיהרת רק בגלל עצמך, מיהרת להביא את קשת הפצוע לבית חולים. מאוד מתאים לך".
הבן סיכם את דבריו: "עכשיו אתה וקשת למעלה בשמיים, בטח יש לכם שם מתחם נובה שבו אתם ממשיכים לעשות חיים ושולחים לנו חיזוקים. אוהב אותך, אבא, וגם אותך, קשת, האח החדש שלא ידעתי שיש לי עד היום".
נטליה גם כתבה על האדם שחילץ את גופתו של בנה, איש זק"א ינון בן חמו, שראה מאות גופות מאז 7 באוקטובר: "הם הגיעו לזירה בערך בעשר בלילה. יצאו משדרות עם כוח משטרתי וצבאי, זק"א, חבלנים, מז"פ וכוח שאבטח אותם. מחבלים הסתובבו סביבם. אמרו להם לכבות אורות לגמרי. הכול התבצע בעלטה, אך בגלל טעות של מישהו זיהו אותם ושלחו לעברם מטח טילים. הם ניצלו בנס. הם עשו זאת כדי להביא את קשת שלי לקבורת ישראל. ינון שיתף שכבוד המת מאוד חשוב לו, אך כבוד החיים שנשארו, לכבד אותם, לא פחות מאשר את המתים. קבענו שניפגש בקרוב לקפה וחיבוק. אם קשת היה חי בטח היה גדל להיות אדם מדהים כמו מוטי. ובטח מוטי כשהיה צעיר היה כמו קשת. הם כל כך אחד".
בתום הדברים, נטליה הודתה לינון. "ינון, נכנסת לחיינו ולעולם לא יהיו מספיק מילים להודות לך על שחירפת את נפשך, סיכנת עם רבים כל כך את חייכם כדי לחלץ את גופתו של קשת".