1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
הטבות לקצינים במילואים בלבד: ועדת שרים למילואים בראשות שר הביטחון בני גנץ אישרה אתמול (שני) שורה של הטבות למפקדים קרביים בעיקר, בהיקף של כ-13 מיליון שקלים בשנה. מבדיקת ynet עולה שרובם ככולם של המשרתים הלוחמים, בהם גם מפקדים זוטרים, לא ייהנו מההטבות החדשות - שנשמרות רק למפקדי פלוגות ומפקדי גדודים ומקביליהם.
בין ההטבות החדשות שאושרו למ"פים ולמג"דים: הגדלת ההנחה בארנונה עד ל-100 מטרים לשיעור של 25%; הכפלת התגמול המיוחד שניתן מדי שנה מ-1,300 ל-2,600 שקלים; הנפקת נקודות אישיות לקבלת ציוד ספורט אישי כבגדים ונעליים; 500 שקלים כסבסוד לחופשה בישראל, אחת לשנה; הרחבת ההכרה בניסיון פיקודי ומקצועי במכרזים של שירות המדינה ועוד.
ליתר אוכלוסיות המפקדים והלוחמים, שמהווים 80%-90% מהמשרתים במערך הקרבי במילואים, ניתנו הטבות צנועות יותר - וחלקיות. בין היתר, מדובר על מימון קבוצות ספורט בערים של משרתים, כמו קבוצות ריצה; הגדלת המלגות מ-9,000 ל-10,000 שקלים לסטודנטים המתנדבים בפרויקט פר"ח; וצמצום כמות הימים הנדרשת ללוחמים כדי להיות מוגדר "משרת מילואים פעיל", מ-20 ימים בשלוש שנים ל-15 ימים.
במערכת הביטחון יבחנו בנוסף אם להעניק עדיפות בהגרלות לפרויקט השכרת דירות לעשר שנים ללוחמי מילואים. הטבות אלו יכנסו לתוקף החל מהחודש הבא, ובחודשים הקרובים עשויות להיות מאושרות שתי הטבות נוספות לחלק מהלוחמים המשרתים. אחת מהן היא הגדלת שכר המינימום ללוחמי מילואים שאינם עובדים מ-214 שקלים ביום ל-240 עבור יום מילואים. אם שכר הלוחם משתנה ב-3 החודשים שקדמו לשירות המילואים, השכר הגבוה יותר ייקבע לטובת חישוב הגמול עבור תקופת המילואים, מבלי לבצע ממוצע כבעבר. בנוסף, יורחבו ההקלות וההטבות לסטודנטים שמשרתים כלוחמים. כמו כן, סטודנטים שיוקפצו למילואים בצו חריג, כמו אלו שזומנו בימים אלה לתגבר את אוגדת איו"ש, יקבלו את אותן זכויות ממשרד החינוך שמקבלים סטודנטים שמוקפצים בצווי 8 ו-9.
קצין בכיר בצה"ל הסביר אמש ל-ynet: "ההטבות שאושרו הן חלק מקומפלקס שלם של הטבות במסגרת תוכנית רב-שנתית תנופה למילואים שאנו מקדמים, וכבר הושקעו בה 60 מיליון שקלים בשלוש השנים האחרונות. המיקוד בפעם הזו היה באוכלוסיית המפקדים היקרה. לכלל המשרתים נגדיל את כמות אירועי הלכידות לפלוגות שלא ביצעו תעסוקה מבצעית באותה שנה, ולכולם נפתח את מועד חישוב הזכאות השנתי לפעם נוספת בשנה, בנובמבר, ולא רק במאי, באופן שייטיב עם קבלות המענקים וההטבות".
יחד עם זאת, הקצין הבכיר הודה שלאורך השנים האחרונות, לא חל שינוי בשיעור המענקים שמקבלים משרתי מילואים בגין מספר ימי המילואים שהם עושים. "יש הטבות נוספות שבקנה ואנו עובדים עליהם", אמר. "בשנה זו אנו מגדילים מאוד את כמות ימי האימונים".
פורסם לראשונה: 20:51, 09.05.22