לאחר שלא הועבר תקציב המדינה לשנת 2020, יו"ר הכנסת יריב לוין פיזר אותה לקראת חצות. "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, מרובת אתגרים וגם מרובת מחלוקות. נדמה לי שאין זה סוד שהמחלוקות בציבור מצאו ביטוי גם כאן בבניין הזה", אמר לוין.
"אני מוכרח לומר שלצערי הרב, לא עלה בידינו למצוא מספיק מן המשותף כדי להימנע מסבב בחירות נוסף", הוא הוסיף והכריז כי "הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו ב-23 במרץ 2021".
1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
"אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, מרובת אתגרים ומחלוקות". לוין
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
הוא הוסיף כי "אנחנו יוצאים כולנו למערכת בחירות לא פשוטה. אני קורא מכאן לכל אחד ואחת מאיתנו, ולכל אחד ואחת מאזרחי ישראל, להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות כל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות".
לוין ביקש לכנס את ועדת הכנסת כבר היום כדי לקבוע את הכללים לתקופת הפגרה. הוא הודה לחברי הכנסת על קיום שגרה פרלמנטרית "גם בתנאים המסובכים של התמודדות עם נגיף הקורונה".
הכנסת פעלה במשך תשעה חודשים ושישה ימים בלבד. לפני פיזורה אישרה הכנסת חקיקה יוצאת דופן להגדלת התקציב שעליו תתבסס הממשלה ב-2021 ב-50 מיליארד שקל, לצד 20 מיליארד נוספים שתוקצבו ב-2020 אך "לא נעשה בהם שימוש". הכנסת אישרה גם את ביטול ההצמדה לשכר הממוצע במשק שימנע את ייקור החשמל, הארנונה ושכר המינימום.
גם בתקופת הקורונה, שיטת ההצבעה תישאר כפי שהייתה עד היום – הצבעה באמצעות פתק נייר שמוכנס לתוך מעטפה – ולקלפי. בוועדת הבחירות הביעו התנגדות להצעת משרד הבריאות לערוך את הבחירות באינטרנט או בדואר מחשש לזיוף בבחירות ושיבושים אחרים. נכון לעכשיו, הרעיון של כמה ימי בחירות, במטרה לדלל את מסת המצביעים ביום אחד, ירד מהפרק.