במשך שנים היא הייתה המודל של אשת עסקים שהצליחה מלמטה. אבל כיום פנינה רוזנבלום מודאגת מאוד מהמצב הכלכלי, וגם מהדרת הנשים. "אני מקווה שהממשלה תעצור את הדבר הזה. אני לא מוכנה לכך בשום פנים ואופן", היא אומרת על המקרים האחרונים - וחושפת לצד זאת כי בעבר הסירה את תמונתה מהשמפו שהיא מוכרת, כדי להמשיך ולמכור לחרדים.
"אני הייתי מציעה לשמור על סטטוס קוו במדינת ישראל שזה הדבר הכי חשוב, חיה ותן לחיות. ושישתדלו לא למתוח את החבל יותר מדי בקטע הזה", אמרה בריאיון ל-ynet Live על מקרי ההדרה שעלו לכותרות בימים האחרונים. "אני מאוד מכבדת דת ואני מאוד מכבדת את הדתיים, אבל לא יחליטו לי איך לשבת באוטו. צריך רגישות, אבל שלא יתערבו לנו בחיים".
2 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום. "שלא יתערבו לנו בחיים"
(צילום: דנה קופל)
בתשובה לשאלה אם היא מרגישה נוח לפרסם בכל מקום שילוט עם תמונותיה, ענתה: "ברור, למה לא? מה, אני עירומה בתמונה?".
כבר נמחקו פרצופים של נשים, גם בסופר פארם. "אם זה יהיה במאה שערים וימחקו את התמונה שלי, אז בסדר. פעם היה על השמפו שלי תמונה אז הורדתי את התמונה כדי למכור למגזר הזה, לקהל הדתי. אם אני יכולה לעשות משהו בשביל לא לעשות פרובוקציה אז מה זה מעניין אותי אם במאה שערים לא תהיה התמונה שלי? לא הפריע לי להוריד את התמונה, והשמפו המשיך להימכר. אני בן אדם של פשרות".
בריאיון התייחסה רוזנבלום, ששימשה בעבר כחברת כנסת מטעם הליכוד, גם לקידום המהפכה המשפטית: "שינויים צריכים להיות, אבל הייתי רוצה שזה יהיה בהסכמה של כולם. אני בכלל הצעתי שהליכוד יבוא ויגיד - זה מה שאני רוצה לעשות, בזה אני מוכן להתפשר, וזה הצד השני לא מוכן. שהציבור יידע מי מטרפד. תהיו שקופים איתנו, זה מה שאני מבקשת".
2 צפייה בגלריה
"צריך שינויים בהסכמה". רוזנבלום, בתקופתה כח"כית
"צריך שינויים בהסכמה". רוזנבלום, בתקופתה כח"כית
"צריך שינויים בהסכמה". רוזנבלום, בתקופתה כח"כית
(צילום: אוהד צויגנברג)
רוזנבלום הביעה חשש כבד מהמצב הכלכלי: "קשה לי לראות עסקים נופלים בגלל הריביות המטורפות האלה. אני מבינה שהוא הוריד את האינפלציה, אבל המון עסקים לא ישרדו את הריבית הגבוהה הזאת, פשוט לא ישרדו. אין עסק שלא נעזר בבנק, שלא נדבר על בעלי המשכנתאות שאני מרחמת עליהם גם".
את היית ועדיין מודל לאשת עסקים מצליחה שמנווטת בים סוער. את מרגישה מאותגרת יותר עכשיו? "אני לא דוגמה. יש לי חברה לקוסמטיקה יותר מ-35 שנה ומוצרי צריכה לא יקרים שאנשים רגילים אליהם. ואני גם כל פעם מתחדשת ועכשיו הבאתי את סדרת הקנאביס. אבל ליבי עם עסקים אחרים כי יש תחומים שמאוד נפגעו והם תקועים. לא יהיה קל, אנחנו לא הולכים לתקופה קלה".
את אומרת שהרבה מאוד לא ישרדו את הגל הזה? "כן. הרע עוד לפנינו".