ראש האופוזיציה בנימין נתניהו דחה את דיון 40 החתימות שתוכנן להתקיים היום (שני) בנושא "אובדן הזהות היהודית ופגיעה במעמד הכותל". בדיונים אלה מחויבים ראש האופוזיציה וראש הממשלה להתייצב, להקשיב לנאומים ולנאום בעצמם, דבר שמחייב את נוכחותם לזמן ממושך במליאה. הדחייה נעשתה על רקע המגעים של נתניהו להסדר טיעון, שחברי כנסת היו עשויים להתייחס אליהם במליאה. גם ישיבת סיעת הליכוד לא תתקיים היום. הדיון במשפטו של נתניהו מהתנהל היום בבית המשפט המחוזי בירושלים כמתוכנן.

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
בנימין נתניהו ביציאה מבית סנגורו
(צילום: מוטי קמחי)
אמש, בתום כמה שעות של התייעצות, החליטו נתניהו ועורכי דינו עמית חדד ובעז בן צור להמשיך את המגעים עם היועץ המשפטי לממשלה, על האפשרות של חתימה על טיעון בתיקי האלפים. מסתמן כי הם יפנו היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להאיץ את המשא ומתן בעניין, חרף התנגדותה של שרה נתניהו לעסקה. גם ילדיו של נתניהו חלוקים, אך כולם סבורים שבסופו של דבר ההחלטה הבלעדית תהיה של נתניהו.
ההתייעצויות נערכו בביתו של בן צור בשכונת רמת חן ברמת גן. בפגישה נכחו בני משפחת נתניהו - הרעייה שרה והבנים יאיר ואבנר, הסנגורים עורכי הדין בעז בן צור, עמית חדד ויוסי כהן, וכן נתן אשל המקורב לבני הזוג. כל גורם שהשתתף בשיחה הציג את עמדתו לגבי המגעים, התמורה שהיועמ"ש מוכן לתת וההשלכות של חתימת עסקה. בני המשפחה הרבו בשאלות לפרקליטים על הצפוי במקרה שתיחתם עסקה. בני המשפחה שאלו בעיקר על סוגיית הקלון והשלכותיה על עתידו הפוליטי של יו"ר האופוזיציה. הפרקליטים הביעו את תמיכתם בהמשך המגעים לקראת חתימה על הסכם.
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו בפגישה אצל עו"ד בעז בן צור
משפחת נתניהו בפגישה אצל עו"ד בעז בן צור
נתניהו בבית של פרקליטו בעז בן צור, אמש
(צילום: נדב אבס)
עם זאת, עדיין ישנו פער גדול בין התמורה שמנדלבליט מוכן לתת לבין מידת ההתפשרות שמוכנים לה במשפחה. בתוך המשפחה יש פערים בעמדות: בפגישה נראה כי שרה נתניהו מתנגדת למה שהוצע בהסדר, וגם הבנים כפי הנראה חלוקים בעמדתם. סוגיית הקלון, שעליה מתעקש מנדלבליט, מסתמנת כמוקש מרכזי.
הפרקליטים המעורבים, שמודרו עד כה מהמגעים החשאיים, צפויים לקבל בקרוב תדרוך בנושא והזדמנות להשמיע את דעתם. זאת לאור העובדה שפתיחה במו"מ רשמי מחייבת את היועץ המשפטי לממשלה להביא את ההסכמות המסתמנות לצוות המורחב של הפרקליטות שעוסק בתיקי נתניהו.
מקורביו של בנימין נתניהו אמרו כי הפערים במשא ומתן עם היועמ"ש עדיין קיימים - אך עם רצון טוב ניתן יהיה לגשר עליהם בהקדם.