"מיסיונר גו הום": זו הקריאה שעליה חזרו בצעקות בשבוע שעבר עשרות מפגינים, בהם גם סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג, כלפי קבוצת תיירים נוצרים שהגיע לכותל הדרומי בבירה. בעקבות האירוע הזה ואירועים נוספים שתועדו בירושלים, שבהם ירקו צעירים על תיירים נוצרים וכן על כנסייה, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל יוסי פתאל התריע היום (שלישי) בפני ראש העיר ירושלים משה ליאון כי "קיים חשש כבד לפגיעה בתנועת התיירים בבירה בעקבות התנכלות וביזוי".
כאמור, ביום ראשון בשבוע שעבר התארגנה מחאה שכותרתה היתה '"מחרפנו נשאו ראש", נגד תיירים נוצרים שהגיעו לירושלים. במודעה שהופצה לקראת קיום המחאה נכתב בין היתר כי "נוצרים מתכננים לערוך אירוע נוצרי מובהק למרגלות הר הבית, במדרגות הכותל הדרומי, בהשתתפות קהילות 'משיחיות מיסיונריות'. הם מצהירים שהאירוע יכלול דברי הלל ושבח לאותו האיש (הכוונה לישו - ג.כ.) והכרזה על פתיחת עשור של ניצור - פעולות מיסיונריות מוגברות. הזדעזעי ארץ. עבודה זרה, חילול מקום מקדשנו, מזימת העברה על דת ורמיסת כבוד ישראל".
3 צפייה בגלריה
תיעוד של יריקה לעבר כנסייה והפגנות נגד תיירים נוצרים ברחבי ירושלים
תיעוד של יריקה לעבר כנסייה והפגנות נגד תיירים נוצרים ברחבי ירושלים
תיעוד מההפגנה בשבוע שעבר
(צילום: עמק שווה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד של יריקה לעבר כנסייה והפגנות נגד תיירים נוצרים ברחבי ירושלים
תיעוד של יריקה לעבר כנסייה והפגנות נגד תיירים נוצרים ברחבי ירושלים
צעיר יורק לעבר כנסייה בירושלים
לנוכח ההפגנה והתופעה הגוברת של התנכלויות נגד תיירים נוצרים בבירה, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל שיגר מכתב חריף לראש העיר ירושלים והזהיר מסכנה לתיירות. "הטרלול הפך להיות משהו נורמלי בארצנו. חייבים לטפל בזה ולהעמיד אנשים לדין. זה יפגע בנו. זו יריקה בפרצוף של הירושלמי שמתפרנס מתיירים. איך אנחנו היינו מגיבים אם היו יורקים עלינו כי אנחנו יהודים? זו יריקה בפרצופה, בתדמיתה, במעמדה של ישראל בעולם", אמר פתאל. עוד ציין כי גם קהילות בחו"ל מבינות שיש בישראל בעיה, ואנשי דת נוצרים אף כתבו גם הם מכתב לראש העיר ליאון.
פתאל כתב במכתבו כי "סגן ראש העיר אריה קינג מעודד ביזוי תיירים נוצרים המבקרים בעיר בנאצות ואף ביריקות בפניהם! בראיון רדיו שנתן קינג השבוע הוא השווה את התיירים לטרוריסטים מוסלמים, והוסיף כי התיירים הנוצרים 'צריכים להבין שהם בלתי רצויים בישראל ובירושלים בפרט". פתאל הביע חשש כבד כי ביקורי התיירים בעיר יצטמצמו משמעותית בעקבות האירועים. "אנו מהווים כתובת לתלונות קשות ואף איום בתביעות מצד עמיתנו בחו"ל השותפים בהבאת קבוצות התיירים לישראל ולירושלים", הזהיר.