בחודש הרמדאן שאותו יציינו ברחבי העולם המוסלמי ממש עוד רגע, יש כמה מנהגים ייחודיים. לצד התפילות, הצומות וארוחות שבירת צום המשפחתיות והשמחות הנערכות מדי ערב ("האיפטאר"), ישנו מנהג נוסף המעורר עניין מדי שנה במדינות השונות – סדרות טלוויזיה מיוחדות לכבוד חודש הרמדאן, או בערבית – "מוסלסלאת רמדאן". צפו בפינת העולם הערבי של ynet "יא אללה":

מדובר בסדרות טלוויזיה המופקות במיוחד עבור החודש ומשודרות במהלכו. חלקן משודרות לכל אורך החודש, פרק אחד לכל יום. אחרות הן קצרות יותר – עם 15 פרקים בלבד – והן משודרות לאורך מחצית החודש. בכל שנה הסדרות האלו מעוררות שיח רב ברחבי העולם המוסלמי, עוד לפני עלייתן למסך. הן כוללות תכנים מגוונים, ביניהם: מתח, אקשן וקומדיה. מצרים נחשבת למדינה שמובילה את שוק הפקות הרמדאן, אך סדרות שכאלו מופקות במדינות נוספות.
אחת הסדרות המדוברות ביותר השנה היא "מליחה". מדובר בסדרה מצרית שמסיימים לצלם ממש בימים אלה, בהשתתפות כוכבי ענק מצרים, ובהם הזמר המצרי דיאב. לפי פרסומים ברשת, הסדרה עוסקת בסוגיה הפלסטינית, והמלחמה הנערכת כעת ברצועת עזה הופכת אותה לרלוונטית ולמעוררת עניין עוד יותר.
3 צפייה בגלריה
פינת יא אללה סדרות רמדאן
פינת יא אללה סדרות רמדאן
פרסומת לקראת עליית הסדרה "מליחה". יהיו גם אקשן וקומדיה
3 צפייה בגלריה
פינת יא אללה סדרות רמדאן
פינת יא אללה סדרות רמדאן
כרזת הסדרה "סודפה" ("צירוף מקרים"). הכול מתחיל במספרה מפורסמת
לפי הפרסומים במצרים, עלילת הסדרה עוקבת אחר ילדה פלסטינית, שעזבה עם משפחתה לעיר סאלום שבלוב (בגבול עם מצרים) לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. למרות שהתמקמה בלוב, המשפחה נאלצת לעזוב את המדינה ולשוב לרצועת עזה. בגבול מצרים-לוב הילדה פוגשת קצין ויחד איתו היא מנסה לחזור לרצועה, אך בדרך הם מאבדים את המסמכים שלהם ומכאן הסיפור הולך ומסתבך.
יוצרת הסדרה, רשא ג'זאר, כבר הביעה במספר ראיונות את תמיכתה בפלסטינים ברצועת עזה. באחד מהם היא אמרה ש"אנחנו תומכים בהם, במאבק שלהם ובאיתנות שלהם נגד ישראל". על הסדרה "מליחה" היא הוסיפה שזו "סדרת דרמה חברתית ואנושית, שעוסקת במסע של הגיבורים, עם נגיעה לסוגיה הפלסטינית". בריאיון אחר היא ציינה כי הסדרה גם חושפת סודות על הצבא הישראלי. בסדרה משתתפת גם שחקנית פלסטינית בשם סירין חאס, שנולדה בעזה וגדלה בקהיר ועמאן.
3 צפייה בגלריה
פינת יא אללה סדרות רמדאן
פינת יא אללה סדרות רמדאן
מסע תלאות דרך לוב. כרזת הסדרה "מליחה"
חלק גדול מהסדרות הצפויות לעלות במסגרת חגיגות הרמדאן הן סדרות דרמה, אבל קיימות סדרות קלילות קצת יותר וגם קומדיות. סדרה מצרית נוספת הצפויה לעלות במהלך החודש היא "סודפה" ("צירוף מקרים") שבה מככבת ריהאם חג'אג'. הסדרה עוסקת בצירופי מקרים המשנים את חיינו. הסדרה מתרחשת במספרה מפורסמת, שהיא חלק מרשת סלוני יופי במצרים, והדמות המרכזית בה היא סודפה, מורה להיסטוריה שנושאת עמה סוד מסוכן.
כאמור, לא רק במצרים משקיעים בהפקות לרגל הרמדאן. בלבנון צפויה לעלות "זה נגמר", סדרת דרמה ומתח המספרת את סיפורו של זוג רוקחים מביירות. הבעל רצח בעבר בן משפחה קרוב של אשתו, ובמהלך הסדרה היא מנסה לחשוף זאת. לפי פרסומים שונים, זו סדרה מבטיחה עם סוף מפתיע ביותר.
בסוריה צפויה לעלות הסדרה "תאג'" העוסקת באירועים שהתרחשו בבירה דמשק במהלך שנות ה-40 וה-50, בתקופת הקולוניאליזם הצרפתי. הסדרה מלווה את תאג', מתאגרף שנאחז בעקרונות הלאומיים שלו. למרות שבשל אלו הוא מאבד לא מעט חברים, הוא מתעקש לדבוק בערכים ובמסורת שעליהם גדל.