1 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
ח"כ אבידר
(צילום: יריב כץ)
ח"כ אלי אבידר, לשעבר שר ללא תיק בממשלת בנט-לפיד וחלק מסיעת ישראל ביתנו בכנסת היוצאת, הכריז היום (שלישי) באופן רשמי על מפלגתו החדשה שתתמודד בבחירות 2022. "הגיע הזמן לחוזה חדש עם הציבור, נקי מנוכלויות ומנוכלים בפוליטיקה", אמר אבידר.
השבוע הוגשה לרשם המפלגות מפלגת ישראל חופשית בראשותו של ח"כ אבידר. הרשימה הסופית תיחשף בסמוך למועד הגשת הרשימות. בהודעה על התמודדות המפלגה נמסר כי היא "תקדם את חוקי הנאשם, שינוי שיטת הממשל, חוזה חדש עם האזרח, טוהר מידות, ותילחם על זכות כל אזרח להתקיים בכבוד ולחיות על פי דרכו".

"הם ישלמו על זה בקלפי"

לדברי ח"כ אבידר, "כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים, גרמו להפלת ממשלת השינוי והמשיכו את מדיניות רמיסת זכויות האזרח של ממשלות נתניהו. הם ישלמו על זה בקלפי. זהו מחדל, אשר גורם לקבוצה עצומה בקרב בוחרינו לאובדן אמון".
השר לשעבר ציין עוד כי מפלגתו "תהווה בית פוליטי חדש לאזרחים ואזרחיות טובים וערכיים שרואים את נבחרי הציבור שלהם מפריחים מדי ערב סיסמאות קמפיין במסכים וברגע האמת עושים בדיוק את ההפך. זה הזמן ל'ישראל חופשית' מדיקטטורה, משחיתות, מכפייה, מחרדה, מהסתה, מגזענות, מבריונות, מעושק, ומפשע מאורגן ומפוליטיקאים הססנים שמטשטשים עמדות כדי לברוח לזרועות נתניהו ברגע האמת.
"זה הזמן ל'ישראל חופשית' מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה. 'ישראל חופשית' תיאבק ביוקר המחיה, שלום וצדק חברתי ותפעל בכל כוחה לשינוי שיטת הממשל שלנו הרקובה והמסואבת. זה הזמן ל'ישראל חופשית' לחלום. חופשית לעשות שלום".

ח"כ אבידר התמודד בעבר בפריימריז של הליכוד, אך לא נכנס לרשימה. ב-2019 הוא הצטרף למפלגתו של השר אביגדור ליברמן - והוא מכהן כח"כ מאז הכנסת ה-21. הוא לקח חלק פעיל במחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ולאחר שסירב להתמנות בממשלה הנוכחית לתפקיד שר ללא תיק במשרד האוצר - הכריז על עצמו כפורש מסיעת ישראל ביתנו.
ביולי בשנה שעברה הוחלט למנות את אבידר לתפקיד שר המודיעין במקרה שהשר אלעזר שטרן ייבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. בסופו של דבר שטרן לא מונה לתפקיד המדובר, ולכן אבידר נשאר בתפקיד של שר ללא תיק. בפברואר השנה התפטר אבידר מהתפקיד ושב לכהן בתפקיד ח"כ.
אחרי הצגת שם מפלגתו החדשה של אבידר, דרש מנכ"ל העמותה שנקראת גם היא ישראל חופשית, למנוע ממנו להשתמש באותו השם. לדברי אורי קידר, מנכ"ל העמותה: "ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית מאז שנת 2009 וגאה לקחת אחריות על שינויים מרחיקי לכת בתחום הדת והמדינה.
"בשנים האחרונות ניהלנו מאבקים ציבוריים שנכנסו לפנתיאון הישראלי, עמדנו מאחורי האנשים השקופים שנפגעים מהבלעדיות הרבנית, מנענו אירועים בהפרדה מגדרית וחיתנו באמצעות מרכז הטקסים שלנו מאות אלפי זוגות. עם כל הכבוד לח"כ אבידר ולטרנד פוליטי חולף, ישראל חופשית יש רק אחת. נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממנו להשתמש בשם העמותה לצרכים פוליטיים".