בהתכתבות פנימית טענה השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק כי ישנם "שרים שלא גומרים את החודש". אלירן יעיש, שהתמודד בעבר למפלגת הציונות הדתית, מתח ביקורת בשיחה עימה על תיקוני התקציב הקרוב, בדגש על מס הנסיעה על רכבים חשמליים שמתכונן להיכנס במסגרתו - כתב לה: "עד מתי יעשקו את הציבור? מדוע שמישהו שנוסע כמה עשרות קילומטרים כדי להתפרנס בכבוד ישלם על כך?".
1 צפייה בגלריה
אורית סטרוק בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
אורית סטרוק בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
סטרוק. טוענת שיש שרים ש"לא גומרים את החודש"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהתכתבות, שתכניה פורסמו בכאן רשת ב', היא התקוממה נגד דבריו ואמרה כי "אף שר לא מקבל משכורות שמנות, אני מכירה שרים שלא גומרים את החודש למרות שהם עובדים מאוד קשה לילות כימים - ואפילו כאלה שהוריהם תומכים בהם כלכלית".
יעיש הציע לה, כצעד של סולידריות, שהשרים ישלמו על הרכבים שהם מקבלים מהמדינה: "הגיע הזמן שגם אתם תקצצו מכל השפע שאתם מקבלים". סטרוק הגיבה על דבריו, שנראה שעוררו את זעמה: "פחות עין הרע - יותר ביקורת עניינית ובונה".
עוד כתבה השרה למשימות לאומיות: "אני מציעה להוריד את הטון המשתלח על הרכבים - אם יש לך השגות על כך שכיסוי הפערים התקציביים הנדרשים למלחמה ישענו בין היתר על מיסוי כזה או אחר, אתה בהחלט מוזמן להסביר למה זו הצעה לא טובה ולהציע מקורות תקציביים אחרים".
בחודש שעבר ועדת הכספים אישרה כי שכרם של שרי הממשלה, סגני שרים, נשיא המדינה ונושאי משרה שיפוטית לא יעלה בינואר הקרוב בהתאם לשינוי השכר הממוצע. זאת לאחר שהחלטה זהה התקבלה בכנסת עבור שכר חברי הכנסת. זאת כפי שפורסם ב-ynet. נכון לתחילת השנה שעברה, שכר השרים עומד על כ-53 אלף שקלים.
בתגובה לפרסום ההתכתבות הפנימית נמסר מטעמה של סטרוק: "השרה הציעה במסגרת דיוני התקציב לבצע גם קיצוץ רוחבי בשכר כלל הבכירים בשירות המדינה, כולל שכר השרים, כצעד של סולידריות ציבורית. מעבר לכך השרה לא תגיב לצילומי מסך מהתכתבויות פרטיות שלה עם אזרחים שפונים אליה, המודלפות באופן חלקי ומגמתי".