פרשת מותה של ילדה בת 7 שנהרגה כאשר בור שהיא ואחיה חפרו בחוף הים בפלורידה קרס עליהם, מפנה ביומיים האחרונים את תשומת לבם של הורים אמריקנים לסכנה שרק מעטים יודעים כי היא גורמת מדי שנה למותם של כמה וכמה ילדים ברחבי ארה"ב.
הילדה סלואן מטינגלי נהרגה ביום שלישי אחר הצהריים בחוף בפורט לודרדייל, לשם הגיעה עם משפחתה לחופשה מאינדיאנה, כשבור בגודל מטר על מטר וחצי קרס עליה ועל אחיה בן ה-7, מדוקס. האח נקבר עד לגובה החזה, אבל הילדה כוסתה כולה בחול. בסרטון שתיעד את האירוע ושצילם עובר אורח, נראים כ-20 בני אדם חופרים בחול בידיים חשופות ובעזרת דליי פלסטיק, בעוד הבור ממשיך לקרוס לתוך עצמו.
2 צפייה בגלריה
פלורידה ילדה בת 7 נהרגה בקריסת בור ש חפרה בחול
פלורידה ילדה בת 7 נהרגה בקריסת בור ש חפרה בחול
הבור שקרס על סלואן הקטנה. אחיות התקשרו למוקד החירום: "אני לא יכולה לעשות דבר"
הטרגדיה התחוללה בחוף שבו אין שירותי הצלה, כך שלא היו אנשי מקצוע שיוכלו לסייע בחילוץ. כוחות משטרה הגיעו למקום כארבע דקות אחרי הקריסה, ופרמדיקים וכבאים הגיעו כמה דקות אחר כך. בהקלטה של שיחה מהחוף למוקד החירום נשמעות זעקות שבר, ושתיים מהמתקשרות מזדהות כאחיות במקצוען, ומספרות שהן אינן יכולות לעשות דבר: "ילדה קטנה נקברה בחול, ועדיין לא הצליחו להגיע אליה", אומרת אחת מהן למוקדנית.
כששירותי ההצלה השתלטו על מבצע החילוץ הם השתמשו באתי חפירה והציבו לוחות בחלקו החיצוני של הבור כדי לייצב אותו, אבל כשהגיעו אל הילדה – כ-15 דקות אחרי שנקברה – כבר לא היה לה דופק. פרמדיקים ביצעו בה ניסיונות החייאה, אך ללא הועיל. "זה היה מחזה נורא, נורא", סיפרה סנדרה קינג, דוברת שירותי הכיבוי המקומיים. "תארו לעצמכם שרגע אחד הילדים שלכם משחקים בחול, ושניות אחר כך הם במצב מסכן חיים, והילדה הקטנה שלכם קבורה". האח מדוקס פונה לבית החולים במצב יציב.
דיווח אמריקני ממקום האסון:

לפי דיווחים בארה"ב ומחקר רפואי משנת 2007, בין שלושה לחמישה ילדים נהרגים שם בכל שנה כשבור שהם חופרים בחוף, בפארק או בבית קורס עליהם. כמה ילדים נוספים מדי שנה נפצעים כך באורח קשה ונזקקים להחייאה. בשנה שעברה למשל נהרג כך נער בן 17 בחוף בצפון קרוליינה, ובשנת 2022 נהרגו בדרך דומה נער בן 13 שחפר בדיונה בפארק לאומי ביוטה ונער בן 18 שחפר עם אחותו בחוף בניו ג'רזי. "אנשים נוטים מאוד לטעות בסיכון שנשקף מהבילוי הזה, כי הוא נקשר בדמיונם לשעשוע מרגיע, ולא לסכנה", נכתב במחקר שפורסם ב-2007 ב-New England Journal of Medicine.
לפי המחקר ההוא, בשנים 2007-1997 נרשמו ברחבי ארה"ב 52 תקריות קטלניות ולא-קטלניות של קריסת בורות חול, וההכרה בסכנה הנשקפת מבורות כאלה אינה גבוהה מספיק. במחקר צוין כי ברבים מהמקרים כיסה הבור לחלוטין את הקורבנות, כך שלא נותרו סימנים לגבולותיו החיצוניים ולמיקומו של הקורבן.
אנשי הצלה מזהירים כי הורים צריכים לנקוט זהירות כשהם מאפשרים לילדיהם לחפור בחוף, ולא להניח להם לחפור עמוק מדי. אחת ההמלצות היא לעולם לא לחפור בור עמוק יותר מגובה הברכיים.
2 צפייה בגלריה
פלורידה ילדה בת 7 נהרגה בקריסת בור ש חפרה בחול
פלורידה ילדה בת 7 נהרגה בקריסת בור ש חפרה בחול
דליי פלסטיק בזירת הטרגדיה. לפעמים לא נשאר שום סימן לגבולות החיצוניים של הבור
פטריק באפורד, מנהל שירותי ההצלה בקלירווטר שבפלורידה, סיפר כי אנשיו מתריעים בפני משפחות אם בור נעשה גדול ועמוק מדי, אבל לפעמים הם אינם מבחינים בכך בזמן. "היו לנו מקרים שבהם אנשים נהרגו או כמעט נהרגו בגלל קריסה. אתה רוצה שהם ייהנו, אבל יש הבדל בין הנאה לסכנה שעלולה להישקף להם. קשה לאנשים להבין שהחוף יכול להיות מסוכן. דברים רעים יכולים לקרות, תפעילו שיקול דעת".
שון דרוסה, שמנהל חברה להכשרת מצילים, אומר גם הוא שאנשים רבים אינם שוקלים היטב את הסיכונים כשהם מאפשרים לילדיהם לחפור בורות עמוקים ורחבים. "הם יודעים שהחול עלול לגלוש או שאחד הקירות עלול לקרוס, אבל נראה שהם לא מתארים לעצמם שילד יכול להיקבר מהר כל כך בחול, ולא מבינים עד כמה קשה לחלץ ממנו את הילד אחרי הקריסה".