ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין נדרשה להתייחס היום (ה') לסרטון שצולם במסיבה בהשתתפותה ודלף לרשת. בתיעוד מהמסיבה, שנערכה בבית של אחד המשתתפים, נראים מרין וחבריה רוקדים ושרים מול המצלמה. בקטע אחר בסרטון נראית ראש הממשלה רוקדת בפראות. הסרטון הסעיר את פינלנד, ובאופוזיציה תקפו את ראש הממשלה – ואף דרשו ממנה לערוך בדיקת סמים.
לפי הפרסומים המסיבה התקיימה לפני כמה שבועות. חוץ מראש הממשלה הגיעו למסיבה גם אילמארי נורמינן, חבר פרלמנט מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית של מרין, והזמרת הפינית אלמה.
2 צפייה בגלריה
סרטון מ מסיבה של ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין
סרטון מ מסיבה של ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין
הסרטון מהמסיבה של ראש הממשלה. "לא עשיתי משהו לא חוקי"
מרין בת ה-36 אמרה היום שהיא שתתה אלכוהול במסיבה, אך לא השתמשה בסמים ולא עשתה דבר שאינו חוקי - ולכן אין לה מה להסתיר. ראש ממשלת פינלנד הוסיפה שהיא מאוכזבת מהעובדה שהסרטון דלף לרשתות החברתיות. "ביליתי את הערב עם חברים. חגגתי, בצורה די פרועה. לא השתמשתי בסמים או במשהו מעבר לאלכוהול. רקדתי, שרתי וחגגתי, ועשיתי דברים חוקיים לגמרי". לטענתה של מרין היא מעולם לא הייתה בסיטואציה שבה אנשים בסביבתה השתמשו בסמים.
מרין מונתה לראש הממשלה בשנת 2019, והייתה אז האדם הצעיר בעולם לכהן כראש ממשלה. מאז כניסתה לתפקיד מצאה עצמה יעד לביקורת בגין מסיבות שהתקיימו במעונה הרשמי. בדצמבר היא פרסמה התנצלות אחרי שיצאה למועדון לילה ושהתה בו עד 04:00 בבוקר מבלי לקחת את הטלפון שלה – וכך לא נודע לה שהיא באה במגע עם חולה קורונה. מרין עברה בדיקה ונמצאה שלילית לנגיף.
ראש ממשלת פינלנד כבר הבהירה בעבר שהיא לא מתכוונת להפסיק לבלות במסיבות או בפסטיבלי מוזיקה בגלל תפקידה כראש ממשלה. בחודש שעבר היא הגיעה לפסטיבל רוק פופולארי בפינלנד.
בעקבות סערת הסרטון מהמסיבה אמרה מרין שהיא לא מתכוונת להתנצל על התנהגותה, ושהיא לא עשתה דבר שאינו כשורה. "יש לי חיי משפחה, יש לי שגרת עבודה ויש לי זמן פנוי שבו אני מבלה עם החברים שלי, כמו אנשים רבים בני גילי. אני הולכת להיות בדיוק אותו אדם שהייתי עד עכשיו, ואני מקווה שיקבלו את זה. אנחנו חיים בדמוקרטיה, ובבחירות כולם יכולים להחליט על הנושאים האלה".