נער ערבי בן 17 משייח ג'ראח נאשם בתקיפה ממניע גזעני של יהודי בהפגנה בשכונה. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה הנאשם בועט בו ומפיל אותו על הקרקע. התיעוד מופיע בראש הכתבה.
לפני שבועיים, במהלך הפגנה בשכונה הערבית שבמזרח ירושלים, הבחין הנער ביהודי לבוש כיפה וציציות עומד ליד תחנת אוטובוס. לפי כתב האישום שהוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בבירה החליט הנאשם לתקוף אותו "בשל היותו יהודי וממניע גזעני". בתיעוד הוא נראה רץ לעבר היהודי, קופץ באוויר ובועט בו בעוצמה בחלק העליון של הבטן. היהודי הוטח אל קיר התחנה ונפל על הארץ. הוא נחבל בבטנו ונזקק לטיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
קטין משייח' ג'ראח תוקף יהודי במהלך הפרת סדר במקום
קטין משייח' ג'ראח תוקף יהודי במהלך הפרת סדר במקום
מתוך תיעוד התקיפה
2 צפייה בגלריה
עימות בלשכת בן גביר בשייח' ג'ראח כשעופר כסיף ואחמד טיבי הגיעו למקום
עימות בלשכת בן גביר בשייח' ג'ראח כשעופר כסיף ואחמד טיבי הגיעו למקום
ההתפרעויות בשייח ג'ראח לפני שבועיים
(צילום: חיים גולדיטש)
מיד לאחר מכן נמלט הנאשם מהמקום ושוטרים החלו לרדוף אחריו. הוא הבחין בשוטרים שדולקים אחריו אולם לא נענה לקריאותיהם לעצור. הוא אף הצליח לעצור רכב שעבר במקום ולברוח איתו עד לשכונת ואדי ג'וז הסמוכה, שם נעצר על ידי השוטרים.
צעירים ערבים הפיצו את צילומי התקיפה ברשתות החברתיות. הצילום הופץ עם שיר שמח ברקע והכיתוב בערבית "לא מספיק שהוא הגיע במקרה וגם תקף אותו, בעיטה שהעיפה אותו לעזאזל".
כתב האישום מייחס לנער עבירות של תקפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני והפרה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
רב-פקד אבי שרייר, קצין חקירות ומודיעין בתחנת שלם, אמר: "בהתאם למדיניות מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, תחנת שלם במחוז ירושלים פועלת בנחישות נגד כל אירוע אלימות מכל סוג שהוא ומבצעיו. אירועים אלו, המתרחשים ברחבי העיר ירושלים, מטופלים בכל הכלים שברשותנו כשהמטרה היא למצות את הדין עם עבריינים אלימים הפוגעים בשלום הציבור, וכך עשינו גם במקרה זה. מחוז ירושלים במשטרת ישראל ימשיך להיאבק בעבירות האלימות ולמצות את הדין עם המעורבים במעשים אלו".