השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) אמר באולפן ynet כי הממשלה שברירית, אך כל עוד החלופה גרועה יותר, היא תחזיק מעמד. "כל עוד אנחנו תלויים אחד בשני, נישאר אחד עם השני", אמר פריג'. על ניהול משבר הקורונה הוא אמר, כי יש צורך ביותר הסברה ובשיתוף פעולה של האזרחים. לדבריו, "יש מדינות אדומות, יש מדינות פחות אדומות, צריך להסביר ולמנוע טיסות" למדינות האדומות.
- אני שומע יותר ויותר קולות בממשלה על חולשתו של שר הבריאות, יו"ר המפלגה שלך. ניצן הורוביץ שר בריאות טוב? "אני לא יכול לשפוט את ניצן בחודש אחד. צריך קצת לתת את הקרדיט הנכון. ניצן קיבל משרד ענק, משרד שצריך ללמוד אותו לעומק, קיבל אותו יחד עם הגל הרביעי של הקורונה. אנחנו צריכים לתת לו גיבוי ולא להתחיל על החודש הראשון להשמיע ביקורת".
3 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'
"יש הרבה דברים שבמחלוקת אבל תמיד חושבים על החלופה". פריג'
(צילום: הדר יואביאן )
- התחלת להגיד שהקואליציה שברירית, היא יכולה להחזיק מעמד בצורה כזו? "אני תמיד חושב על החלופה, אני פוליטיקאי. יש חילוקי דעות אדירים ביני לבין בנט, ביני לבין סער. לא מסתדרים. יש הרבה דברים שאנחנו במחלוקת אבל תמיד חושבים על החלופה. מאחר והחלופה יותר גרועה, זה משאיר אותנו לבד. זו האמת. יש מחלוקות, אני לא אסתיר את זה, זה לא דבר שניתן להסתיר מתחת לשולחן".
- אז נתניהו מבחינתכם יותר גרוע? "כל עוד אנחנו תלויים אחד בשני, נישאר אחד עם השני. עכשיו יש לנו אתגר גדול, להעביר תקציב, אנחנו צריכים לגלות חכמה בדברים שיש מחלוקת להתרחק מהם. יש סוגיות שצריך לקדם. אתה לא יכול להמשיך להתעלם מהסוגייה הפלסטינית, הרשות הפלסטינית על סף קריסה טוטאלית היום. אסור לך להמשיך להתעלם ממה שקורה ברשות".
- מה אתה רוצה שיעשו? "היציבות ברשות הפלסטינית היא גם חלק מהיציבות אצלנו".
- שלום? משא ומתן? "צריך לפעול על מנת לייצב את הרשות הפלסטינית, לפחות כלכלית, אפילו ברמה של מחיקת חובות. בחודש האחרון כל הפגישות וההתקשרויות שלי עם השרים הבכירים ברשות הפלסטינית, מכוח תפקידי, אני שומע דברים שעושים לי צמרמורת. המצב ברשות הפלסטינית זועק לשמיים ומחייב התערבות ליציבות המקום".
- עוד מעט יישב פה ח"כ אקוניס, לשעבר השר לפיתוח אזורי, שאמר עם יציאתו מהמשרד הזה, שצריך לסגור אותו. "אם אתה לא עובד, אקוניס צודק. אם אתה מתכוון לעבוד, אקוניס לא צודק. אני לא יכול להגיד שהאמירה של אקוניס וודאית כן או לא, אני צריך עוד כמה חודשים".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יש מחלוקות, זה לא דבר שניתן להסתיר מתחת לשולחן". ישיבת הממשלה בשבוע שעבר
(צילום: מארק ישראל סלם)
- אתה שוקל את עצמך? "אני דוגרי איתך. קיבלתי משרד ריק מתוכן. קראתי לעובדים ושאלתי מה הם עושים, ההוא קורא את הזוהר, ההוא מתפלל. אין להם מה לעשות. למה? כי לא הפעילו אותם, או כי אין מה לעשות במשרד? אני מנסה עכשיו לבנות משרד".
- ואם לא תצליח? תעמוד מול הציבור ותגיד לסגור את המשרד? "אם אקוניס צודק, אני אעמוד מול הציבור ואגיד שאקוניס צדק. נכון לעכשיו אני מנסה לבנות משרד, ולשם כך אני צריך ראש ממשלה שיתמוך, אחרת כל מה שאני עושה זה פול גז בניוטרל".
- בנט נותן גיבוי? אמרת לו שיש בעיה עם הרשות? "אמרתי, הוא מודע לזה. זה אחד הדברים שאקוניס לא עשה, במסגרת המשרד, הוא אחראי על הסכם פרוטוקול פריז, אחראי כלכלית על יישום הסכם פריז מול הרשות. המשרד לא נגע בזה, כל מה שקשור לפלסטינים, לא נגע בזה. אני חושב שהסוגייה הזו חשובה וצריך לתת לה טיפול".

אקוניס: "חודש לכהונת הממשלה, לא נעשה דבר"

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר באולפן ynet כי "אנחנו במחדל קורונה. אנחנו כבר לא במחדל נתב"ג. הממשלה הזו תיזכר כממשלת מחדל הקורונה". לטענתו "אין קבלת החלטות. אין טיפול בכלל. חודש לכהונתה של הממשלה, לא נעשה דבר".

3 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"רה"מ ממליץ שלא לצאת למדינות? אף אחד מהציבור לא הקשיב לו". אקוניס
(צילום: הדר יואביאן )
- מה היית עושה אחרת? "קודם כל סגירת נתב"ג, איסור – מה זו המלצה? רה"מ ממליץ שלא לצאת למדינות? אף אחד מהציבור לא הקשיב לו. צריך לסגור את נתב"ג, לא לעשות את זה כמובן בצורה של 100% אלא מקרי חירום, מקרים הומניטריים".
- מה עשית במשרד הקודם שלך במשך שנה אם אין מה לעשות שם? קוראים את הזוהר והקוראן. "כולם עבדו, עבדנו על פרויקטים משותפים, גם על קאסר-אל-יהוד, פרויקט תיירותי שיש לו אפשרות להכנסת מיליוני תיירים דרך בקעת הירדן וירדן לישראל, על שער הירדן ליד בית שאן ועל תעלת הימים. עבדנו, קיימנו ישיבות, זה נכון שיש קושי גודל מאוד לקיום המיזמים האלה. הבאנו בהשקעה של ארבעה מיליון שקלים לפתיחתו או לשדרוגו של כפר ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחורפיש".
- אבל אמרת שאין צורך במשרד הזה. "נכון, המשרד צריך להיות חטיבה גדולה במשרד החוץ. לא אמרתי לבטל את הדבר ואת המיזמים. אני בטוח שפריג' יהיה שותף לדעתי בסיום תפקידו, או תוך כדי".