מקסים מולצ'נוב, החייל שנהרג בפיגוע הדריסה במחסום מכבים בשבוע שעבר, יובא למנוחות מחר (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול - וברשתות החברתיות קוראים להגיע ו"להצדיע לו בדרכו האחרונה". מולצ'נוב, לוחם בחטיבת האש 282, היה חייל בודד שעלה כנער מאוקראינה.
הוריו יגיעו לארץ כדי ללוות את בנם למנוחת עולמים לצד קרובים ומכרים נוספים, אלא שביממה האחרונה קוראים עוד ועוד יחידים וקבוצות ברשתות, שהסיפור של מקסים נגע בהם, להגיע להלוויתו. אחד מהם הוא אלוף משנה במילואים קובי מרום, שכתב ל"חבריו הלוחמים והמפקדים". "מחר יובא למנוחות לוחם צה"ל מקסים מולצ'נוב. מסע חייו הוא השראה, דוגמא ומופת לכולנו, בנתינה, ברוח התנדבות ובערבות ההדדית - ובמקומו של צה"ל כקיר הברזל עבור כולנו. רוח שכל כך חסרה בימים אלה. אני מזמין אתכם לבוא ולכבד את מקסים בדרכו האחרונה ולהצדיע לו ולדרכו - אני אהיה שם".
2 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב החייל שנהרג בפיגוע במחסום מכבים
מקסים מולצ'נוב החייל שנהרג בפיגוע במחסום מכבים
"מסע חייו - השראה". קריאה להגיע להלווית מקסים מולצ'נוב מחר בקריית שאול
2 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב ויגור לויטס
מקסים מולצ'נוב ויגור לויטס
מקסים ויגור לויטס, שליווה אותו באופן אישי. "למדתי ממנו צניעות וחריצות"
הפוסט, כמו אחרים, זכה לעשרות שיתופים. גם בעיריית הרצליה, העיר בה התגורר מקסים ובה תשב משפחתו שבעה, פרסמו פוסט עם פרטי הלוויה - והבקשה: "בואו נחלוק לו ביחד כבוד אחרון, עם כמה מקרוביו שיגיעו ארצה". הבקשה להגיע להלוויה הופצה בקבוצות שונות, חלקן עם מאות אלפי עוקבים.
כמו כן, ישנן התארגנויות של חיילים וחיילות בודדים בהווה ובעבר להגיע לחלוק למקסים כבוד אחרון, כאות הזדהות עימו. חלק מהמשוחררים הבודדים הם מתנדבי עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", שהכירו וליוו את מקסים עוד מלפני השירות הצבאי, והיו שם לצידו דרך הגיוס, הטירונות והשירות כלוחם.
אחד מהם הוא יגור לויטס (28), חייל בודד משוחרר שליווה את מקסים באופן אישי. "לא פגשתי בחיים הרבה אנשים כל כך אמיתיים וכנים עם עצמם והסביבה שלהם כמוהו", הוא משתף, "לקראת הגיוס, ישבנו ובדקנו יחד איזה יחידות יכולות להתאים ומה מעניין אותו אבל העיקרון היה ברור - 'לאן שהצבא חושב שצריך אותי אלך ואהיה לוחם'. למדתי ממנו צניעות וחריצות. כל סוף שבוע שהוא יצא מהבסיס הלך לעבוד כדי לחסוך, לתכנן ולהגשים את העתיד שלו בישראל. בעבודה, בצבא ובכל תחום שהשקיע - ראה הצלחות וקיבל אותן בצניעות יוצאת דופן. דמותו ואישיותו תלך קדימה עם כל מי שהכיר אותו".
יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה ישנה התגייסות לקראת הלוויות של חיילים בודדים, שכן גם בעבר עלו קריאות ברשת להגיע וללוותם בדרכם האחרונה - כדי ש"לא יישארו לבד".