2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
יואב קיש
(צילום: מארק ישראל סלם)
שר החינוך יואב קיש החליט לפתוח את מערכת החינוך לשיח בנושא המחלוקת סביב המהפכה המשפטית, דבר שהתנגד לו עד כה בשל החשש מהשלכות של עיסוק במחלוקות פוליטיות בבתי הספר. כך נודע ל-ynet.
בדיון מיוחד שיתקיים הבוקר (יום ב') בוועדת החינוך של הכנסת על היערכות משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים, יודיע קיש על החלטתו להוסיף נושא שנתי: לכידות חברתית ומנהיגות בזמן משבר.
קיש אמר כי לאור המצב בחברה הישראלית, החליט לשנות גישה ולאפשר שיח ודיונים במערכת החינוך באופן מכיל ובונה. "אנחנו משנים גישה", הוא אמר. "בתחילה חשבנו שזה לא נכון להכניס את המחלוקות לבתי הספר. לאור המצב וכדי למנוע קיטוב בחברה הישראלית, החלטנו לשנות גישה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
לא ניתן להשאיר את המחלוקות מחוץ למערכת החינוך. הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
הוא הוסיף כי "ניתן למנהלים, למורים ולתלמידים כלים והכשרה לניהול מחלוקות ודיונים בכיתות. אפשר לדבר, לנהל שיח מכבד והקשבה כך שכל אחד יביע את עמדותיו ויקשיב לאחר".
לדבריו, התהליך יעשה בלי הבעת עמדות ודעות אישיות של המורים ובלי שיח מקטב. אנשי המקצוע במשרד החינוך יגבשו את הנושא שיועבר בכיתות בהתאם לשכבות הגיל.
ההחלטה לשנות גישה התקבלה מתוך הבנה שלא ניתן להשאיר את המחלוקות מחוץ למערכת החינוך וכי למערכת החינוך תפקיד משמעותי במניעת קיטוב והנהגת תרבות דיון ושיח גם בעת מחלוקת. בנוסף, התלמידים חווים את המצב בבית ובשעות שלאחר הלימודים וישנם גם המשתתפים במחאות משני הצדדים ולא ניתן להתעלם ממה שקורה.
הנושא השנתי החדש - לכידות חברתית ומנהיגות בזמן משבר - יצטרף לנושא שנתי אחר שכבר נקבע: מיצוי ומצוינות.