אחרי ארבע שעות של עיצומים - שבה לאט לאט לסדרה התנועה בשדה. ועד העובדים של רשות שדות התעופה קיים הבוקר (רביעי) שביתת מחאה בנמל התעופה בן גוריון על רקע טענה שלפיה ההנהלה מפירה הסכמים. בעקבות עיצומי העובדים, הורגשו שיבושים קשים בשדה, שבמשך שעות ארוכות לא פרקו מזוודות ולא עשו הליך של עלייה למטוס (בורדינג). בסך הכול עוכבו 25 המראות, ונוסעים רבים שכבר עלו למטוסים התלוננו על קשיים בתוכם.
עם תחילת המחאה אמרו בוועד עובדי רשות שדות התעופה: "היום בין השעות 10:00-14:00 יקיימו העובדים אספות הסברה בשל אי קיום הסכמים. ייתכנו שיבושים בשעות אלה". רק לקראת השעה 14:00 בצהריים שבו העובדים לפעילות. בוועד העובדים טוענים כי הפרת ההסכם הקיבוצי נמשכת כבר קרוב לשבע שנים, וכוללת מחסור חמור בכוח אדם, מחיקת משרות בקורונה, אי מתן קביעויות, שיבוץ של פקחים בלי מכרז, דרגות שסוכמו ולא הוזנו ותקציב רווחה שטרם התקבל.
3 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
שיבושים בהמראות
(צילום: ניצן דרור)
3 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
(צילום: ניצן דרור)
נועם סיפר: "העלו אותנו למטוס למרות השביתה, ועכשיו אנחנו מחכים בלי שום עדכון או הבנה מתי נמריא. זו פשוט בושה שמחזיקים אותנו, ציבור הנוסעים, כבני ערובה".
גולש אחר כתב במייל האדום של ynet: "אנחנו תקועים במטוס 40 דקות, בלי אוויר. צוות המטוס לא יודע להגיד לנו מה קרה ולמה. אנשים סובלים פה, צורחים כאן. שירות לקוחות של נתב"ג לא עונים. צלצלנו למשטרה שלא נתנה מענה".
3 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
(צילום: ניצן דרור)
הנוסע ערן טורקי סיפר: "אנחנו טסים לאיטליה וכבר פה שעה וחצי בגייט. הטיסה הייתה אמורה להמריא ב-11:20 ומאז אנחנו מחכים פה. הגיעו כבר הנוסעים של הטיסה הבאה וכולם פה יושבים על הרצפה ואין עם מי לדבר. לוח הטיסות מתעדכן שיש עיכוב אבל לא ברור מתי נמריא, אם בכלל. לפי מה שהבנו העיצומים זה עד שתיים. מקווים שהטיסה תצא מיד אחרי".
נוסף נוסף, שנתקע במטוס שאמור לעשות את דרכו לבודפשט, אמר: "המנועים לא עובדים אז אין אוויר, הדלתות סגורות כולם חנוקים. אחד הנוסעים תקף את הדיילת, כי היא לא ידעה להגיד לו מה קורה. אשתי נחנקה פה, היה לה התקף חרדה. פתחו לה את הדלת בלי מדרגות בשביל שתוכל לנשום אוויר. אנשים פה קנו שתייה בתשלום ולא בחינם, כי הם לא מחלקים כלום וכל הזמן אומרים לנו 'עוד שתיים-שלוש דקות נזוז'".
יואל חיים מאשקלון תכנן לטוס למזרח דרך טורקיה. בשעות הצהריים הוא הבין שהקונקשן דרך איסטנבול בסכנה. "הטיסה שלנו בוטלה לפני יומיים בגלל רעש האדמה ועכשיו יש עיכוב רציני וכנראה הקונקשן שלנו יתפספס", סיפר חיים. "אני בודק ורואה שאנחנו בדיליי של שעה ויש לנו קונקשן של שעתיים, ככה שהמצב לא קל".
אורי נוסינוב מקיבוץ קטורה תכנן לטוס להודו דרך אבו דאבי. "אנחנו שעתיים וחצי פה ואני קצת מיואש", סיפר נוסינוב שישב עם אשתו על מסוע המזוודות. "אף אחד לא יודע מתי זה יסתיים, היה נחמד אם היינו עכשיו בדיוטי פרי וקונים ויסקי במקום לעמוד כאן".
אליאון ישראלי וסהר שקד, חברים מחולון, תכננו לטוס יחד לווינה. "אנחנו פה בתור כבר שעה וחצי, שאלנו מה קרה ואמרו לנו שזו שביתה של סבלים", סיפר אליאון. "זה מטומטם בעיניי לפגוע באנשים אחרים כדי להשיג משהו". החבר סהר נשמע אופטימי יותר: "בסוף נטוס".
פורסם לראשונה: 11:29, 08.02.23