יותר מ-48 שעות חלפו מאז שכמה רעולי פנים פרצו לחדר הכספות המאובטח במרכז תל אביב, ובמשטרה ממשיכים במצוד אחר חשודים - אך טרם הצליחו להגיע לקצה חוץ. הצוות המיוחד שהוקם לחקירת הפרשה עבר במהלך השבת על הממצאים מהזירה, ועם צאת השבת החלו במשטרה לטלפן לבעלי הכספות שנפרצו על מנת לספר להם על שאירע - ולנסות לאמוד את הסכום שנגנב. לפי חברת רוטניום שבבעלותה המתחם, הפורצים היו שני אנשים ממוצא צרפתי שדיברו עברית. הם הגיעו לפתוח חשבון ואף הזדהו בשם מסוים.
3 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מצוד אחר החשודים. תיעוד מחדר הכספות
(צילום: סיון חילאי, האיש האפור)
בין הדברים שנגנבו נמנים גם פריטים יקרי ערך שנשמרו בכספות המאובטחות, שהיו בשימוש של עשירי הארץ, לצד - ככל הנראה - כסף מזומן רב.
ככל הידוע, הפריצה התרחשה בשעות הערב של יום חמישי, כאשר למקום הגיע "לקוח פוטנציאלי" שביקש להפקיד סכום כסף משמעותי באחת הכספות. השומר שנכח במקום קיבל את פניו של אותו אדם, וכאשר השניים נכנסו למתחם הכספות צצו חבריו - כשהם עוטים על עצמם מסכות. הם כפתו את השומר לכיסא שהיה במקום ופרצו לכספות בחדר.
הפריצה עצמה נערכה כשעה, שבמהלכה הוציאו הפורצים כספות ממקומן ולקחו מכל הבא ליד לרשותם. כאשר נטשו את המקום הותירו את השומר כבול, ורק כמה שעות לאחר מכן הוא הצליח להשתחרר מהקשירה ולהזעיק את כוחות המשטרה ובעלי המקום.
3 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
זירת האירוע
(צילום: סיון חילאי)
3 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות. "מאובטח ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר"
(צילום: סיון חילאי)
הכספות נשדדו מחברת "רוטניום כספות", שלפי אתר האינטרנט שלה הקימה בשנת 2015 "בלב לבו הפועם של מרכז העסקים בתל אביב, בסמוך לשדרות רוטשילד, את חדר הכספות המאובטח הראשון והגדול ביותר בישראל". לפי האתר, במקום גם חדר כספות ליצירת אמנות.
לפי אתר החברה, "חדר הכספות המפואר משתרע על שטח של כ-500 מ"ר ומאובטח ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר הקיימת כיום בישראל ומותאם לדרישות הרגולטוריות ולדרישות כל חברות הביטוח".
באתר "רוטניום" נכתב כי בין הלקוחות שלהם גם אנשי עסקים מובילים ומנכ"לי החברות המובילות במשק. "מערך האבטחה המוקפד של חדר הכספות, תוכניותיו והנהלים הובאו לישראל באמצעות חברה משוויץ המתמחה בבניית חדרי כספות בשווייץ ובעולם", כתבו. "החברה שמה בראש סדר העדיפויות את עניין האבטחה, הביטחון, והבטיחות האישית של המשתמשים בשרותי הכספות".
מהחברה נמסר כי "ביום חמישי בשעות הערב המוקדמות הגיעו למתחם הכספות בתל אביב שני גברים בשנות ה-50 לחייהם דוברי צרפתית, אשר תיאמו פגישה מבעוד מועד לפתיחת כספת. השניים הגיעו לפגישה שתואמה בפנים גלויות עם מסיכת קורונה. לקראת סיום הליך הבדיקה הוציאו השניים אקדח איימו על השומר וכפתו אותו. תוך פרק זמן מאוד קצר פעלו מנגנוני האבטחה ואזעקה שקטה החלה לפעול אף כן. באותו הרגע השודדים ברחו מהמקום".
לדבריהם, "כעבור דקות בודדות השומר הצליח להשתחרר והזעיק את משטרת ישראל שהגיבה במהירות". במשטרה מנגד הוסיפו כי לשומר לקח זמן רב להשתחרר. החברה הוסיפה: "חשוב לציין כי מבדיקה ראשונית עולה שכל הקופסאות שהוצאו נשארו במתחם. כמו כן חשוב לציין שהמתחם מבוטח על ידי חברת הביטוח הבינלאומית לוידס ובמידה וישנם לקוחות שנפגעו יפוצו בהתאם".