ג'אנה זכארנה, בת 16, נורתה אמש (ראשון) למוות במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים חמושים בג'נין. בכלי התקשורת הפלסטיניים פורסם כי בשעה 22:23 הנערה צילמה מהגג את הכוחות - וזמן קצר לאחר מכן נפגעה מירי. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה שהלוחמים אכן ירו לעבר הגגות, משם נפתחה לעברם אש מאסיבית, אך לא זיהו נערה או אישה במהלך הירי.

3 צפייה בגלריה
ג'אנה זכארנה
ג'אנה זכארנה
ג'אנה זכארנה והתמונה שצילמה
3 צפייה בגלריה
הגג בו נהרגה
הגג בו נהרגה
חילופי אש כבדים. הגג שעליו עמדה ג'אנה
הדיווחים הראשונים על מותה של הנערה התקבלו סביב חצות הלילה. לפי הערכות ראשוניות בצבא, גם החמושים הפלסטינים וגם כוחות הביטחון שפעלו במקום ירו לעבר הגגות בזמן הפעולה, שבמהלכה נעצרו שלושה מבוקשים. הדבר מתרחש כמעט מדי לילה בג'נין: כוחות הביטחון נכנסים למעצר מבוקשים, מנהלים חילופי אש עם חמושים שנמצאים בין היתר על הגגות, ויוצאים כעבור זמן קצר. בכוח העיקרי שהגיע לעצור את המבוקשים היו שני לוחמים מסוערבים, שהשיבו באש לאחר שזו נורתה לעברם.
בתחקיר הראשוני מסרו הלוחמים כי לא זיהו בשום שלב אישה או נערה בזמן חילופי האש. בצה"ל בודקים אם הנערה הייתה בגג נמוך יותר בזמן הקרב שנוהל, שכלל ירי של מאות כדורים מצד החמושים.
לאחרונה אמר ל-ynet קצין בכיר באוגדת איו"ש כי כל פעולה לילית בג'נין יכולה להסתיים בהריגה של 20-15 חמושים פלסטינים על-ידי צה"ל ובהתאם לנהלים, אך הכוחות נמנעים מכך כדי לא להסלים עוד יותר את המתיחות הגבוהה ממילא.

דודה של הנערה אמר שהיא "ישבה בבית כשהתחילו לירות בחוץ ועלתה למעלה לגג. לאחר שתי דקות התחילו שוב חילופי אש והיו גם צלפים ישראלים על הגגות. היהודים נכנסו לשכונה המזרחית והיו פצועים. אחרי חצי שעה צעקנו לה לחזור, היא לא ענתה. עלינו לגג, ראינו שהיא מדממת".
לטענתו, היא נפגעה מארבעה או חמישה קליעים בראשה. הדוד אמר עוד כי "אף אחד לא מבוקש או חמוש, לא מהמשפחה ולא מהשכונה". לדבריו, הצלפים שפגעו בה היו מול הבניין. "שלחנו את הגופה לשכם לנתיחה כדי שנוכל לדעת בוודאות שהיהודים הרגו אותה. החמושים היו רחוקים ממנה, הם היו במקום אחר".

3 צפייה בגלריה
חילופי אש בג'נין
חילופי אש בג'נין
18 מבוקשים נעצרו בכל יו"ש. חילופי האש בג'נין
הפעילות בג'נין החלה בשעה 20:30 ונמשכה עד 23:15, ועיקרה היה מעצר של מבוקש שתכנן לבצע פיגועים והייתה לו נגישות לאמצעי לחימה. לאחר מעצר השלושה התפחתו הפרות סדר אלימות, שכללו ירי חי ומטעני חבלה בטווחים שונים לעבר כוחות הביטחון. מסתערבי, לוחמי משמר הגבול ולוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבלים. במקביל, מסתערבי מג"ב תפסו בין היתר נשק מסוג M-16 ששימש את המחבלים בירי לעבר הכוחות.
לטענת מנהל בית החולים הממשלתי בג'נין, חליל סולימאן, הנערה נפגעה מירי בראשה במהלך כניסת הכוחות לשכונה המזרחית בג'נין. לדברי הפלסטינים, היא נמצאה רק אחרי שהכוחות עזבו את המקום. משפחתה של הנערה סיפרה שהיא נעלמה בלילה, ושחיפשו אותה בזמן שהכוחות נכנסו -ובהמשך מצאו אותה מתה על הגג שהיה חשוף לירי.
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שיח, אמר כי הנערה היא "קורבן של אכזריות הכיבוש. הדם שלה חושף את העבריינות המתמשכת הזו שמפרה הכול, וחושף את האמת על ההתנהגות הגזענית והאכזרית של כוחות הכיבוש. אנחנו קוראים לגופים האזוריים והבינלאומיים לחקור לאלתר את הוצאתה להורג".
בסך הכול נעצרו במהלך הלילה 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים נעלין, קרוואת בני חסן, עבידיה, חרמלה, סאלם ורמאדין. מצה"ל נמסר על התקרית בג'נין כי "במהלך הפעילות שבה עצרו כוחות הביטחון שלושה מבוקשים, כמה חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי ומדויק לעבר הכוחות - שירו לעבר חמושים שזוהו במרחב. מוכרת טענה על הרוגה פלסטינית. נסיבות המקרה בבירור".