פרסום ראשון: עם סיום חקירת ראש העיר קריית מוצקין חיים צורי, הודיעה היום (ב') המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית לעבירות של שוחד, הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות הציבור. חומר החקירה יועבר לפרקליטות המדינה להמשך טיפול.
1 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
צורי חשוד שהשתמש במידע של הרשות המקומית לצורך קמפיין הבחירות שלו. הוא ביקש מגורם אחר שיעביר לו מידע מתוך קמפיין של מתמודד מולו והבטיח לו טובות הנאה שוות כסף.
על פי החשדות, הקימה העירייה מערך ממוחשב שבו מצויים פרטיהם של כל התושבים. המטרה, לכאורה, הייתה הסדרת תשלומי ארנונה וכו', אולם בפועל שימשה המערכת את צורי ואנשיו במהלך מערכת הבחירות, ובין השאר פורטו בה ההעדפות הפוליטיות של התושבים.
החקירה המשותפת של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה חשפה, כי במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קריית מוצקין, אשר מנוהל בעירייה וכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר. בנוסף, נאסף כאמור מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע המשמש את העיריה וגם בכך על פי החשד הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.
מחקירה נוספת שעניינה מעורבותו של צורי בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית עלה כי טרם מועד בחירות 2018 לראשות העיר, פנה ראש העירייה באמצעות אחר לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר שביקש להיבחר לתפקיד ראש העיר ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר. בנוסף נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ופגיעה בפרטיות לפיו הרשות המקומית שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע על מנת לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה, לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, ניטור והאזנה לרשתות ומכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של ציקי אבישר, אחד המתמודדים לראשות העיר. במשטרה ציינו כי בתיק הנ"ל צורי לא היה חשוד.
עו"ד טומי נדשי, המייצג את צורי, אמר כי הוא סבור שהתיק לא יגיע לבית המשפט. "המשטרה החליטה שיש ראיות אבל אנחנו חושבים אחרת, ואמרנו מהתחלה שאין כאן ראיות. העובדה היא שהתיק המרכזי בעניינו צורי נחקר - נסגר", אמר נדשי. "התיק יעבור את המסננת של הפרקליטות, סביר להניח שיהיה שימוע, ואנחנו נציג בו את הגרסה שלנו".
אבישר מסר: "אין ספק שמדובר בהחלטה דרמטית. בכוונתי ללמוד את החלטת אגף החקירות, ואמתין לחוות דעתה של פרקליטות המדינה".