המשטרה הודיעה כי פענחה את חטיפת הנער בן ה-16, שחולץ במבצע משטרתי רחב היקף בג'לג'וליה בתחילת החודש: החשד - הוא נתפס בתל אביב על-ידי כנופיה יריבה, הוכה והוחזק תחת שמירה בעיר הסמוכה לכפר סבא. מחר (ה') צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד 9 חשודים בחטיפה. בתיעוד שהפיצה המשטרה נראה קטע ממצלמות אבטחה שבו נראים חלק מהחשודים עם החטוף סמוך לדירה בחולון, יחד עם קטע ערוך מסרטון החטיפה שצילמו החשודים עצמם.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
(צילום: דוברות המשטרה )
חקירה של המשטרה הובילה לתשתית ראייתית נגד החשודים, שנעצרו במעורבות באירוע החטיפה בראשית החודש. על פי החשד, החטיפה הינה תולדה של סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים שעל פי החשד, הקטין נתפס על ידי חברי הקבוצה היריבה, הובל לדירה בחולון ששימשה את חבריו לכנופיה, ולאחר מכן הועבר בכוח לג'לג'וליה, שם הוחזק תחת שמירה עד ששוחרר על ידי המשטרה במבצע רחב.
על פי החשד, במהלך מספר שעות שבהן הוחזק על ידי חוטפיו, הוא הוכה והוסע לכיוון דירה בחולון ששימשה את חבריו, ומשם הועבר לג'לג'וליה לדירת המסתור. סמוך לשעה 02:00 יצאה שיירה של שלושה כלי רכב מג'לג'וליה לכיוון הדירה ברחוב דב הוז בחולון, שם שהו חבריו של הנער, פרצו לדירה, זרעו במקום הרס ואף ירו לעבר דלת חדר שבה הסתגרו השלושה. החשודים עזבו את הדירה לאחר מספר דקות, וכוח משטרה שהגיע למקום מצא בדירה סמים ועצר את השלושה שהסתגרו במקום.
לאחר מספר שעות התקבל במשטרה מידע לפיו נער שנחטף באזור תל אביב, במסגרת סכסוך פלילי, מוחזק במקום שאינו ידוע. בהמשך התגלה אותו סרטון שבו נראה הנער מאוים באקדח וסכין על ידי שני חשודים רעולי פנים.
תוך כדי החקירה החל להתחזק החשד לפיו נוסעי הרכב, שנעצרו באזור הרצליה בחשד למעורבות באירוע בדירה בחולון, קשורים להתרחשות בג'לג'וליה. בהמשך, הצליחו בימ"ר למקד את אזור החזקת החטוף למתחם מסוים ביישוב, בו בסבירות גבוהה הוחזק החטוף.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
(צילום: דוברות המשטרה )
כוחות הימ"ר ויס"מ תל אביב נערכו מבצעית סמוך למתחם, יחד עם כוחות ימ"מ, שוטרי תחנת כפר קאסם ויחידת המשא ומתן של המשטרה. סמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר ניתן האות והכוחות פרצו לתוך המתחם, שם אותר החטוף מוחזק בקומה השלישית במבנה. במקום נתפס האקדח שצולם בסרטון החטיפה, כפפות, מסיכות שחורות וכן חולצה מגאולת בדמו של החטוף.
חוקרי הימ"ר עצרו במקום שמונה מעורבים, וכן חשוד נוסף שנעצר באזור ר"ג, שעל פי החשד היה בקשר עם נוסעי הרכב שנעצר בהרצליה. החשודים - אביהו אנניה (28) מראשון לציון, ליאב בן דוד (22) מת"א, פטרו סרקיס (28) מבת ים, זידאן עיאט-פרץ (21), ראדי ברא (22), פריאס טביה (20) ואשרף אבו-קשק (19) מג'לג'וליה, עסאם שיהאב (23) ואחמד פדילה (32) תושבי ג'סר א-זרקא, וחשוד נוסף בן 17 מג'לג'וליה, נעצרו לחקירה ומעצרם הוארך מעת לעת.
השבוע, עם הבשלת החקירה, הוגשה בעניינים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדם מחר, ובקשה למעצר עד תום ההליכים.