בני משפחתו של הנער איתי יצחק (17) מהיישוב גן נר, שנרצח בשבת לפנות בוקר בקטטה בכניסה לכפר מוקייבלה הסמוך, מסרו הבוקר (יום ה') הצהרה לתקשורת. האם אסתי והאב הרצל סיפרו בדמעות על האובדן הכבד וטענו כי המשטרה מתעלמת מפניותיהם: "אני רוצה לשמוע מידע מהימן", אמרה האם. במחוז הצפוני אמרו כי ראש מחלק הרצח היה בקשר עם המשפחה ומשוחח איתם "כל הזמן". ynet עביר את ההצהרה בשידור ישיר.
"ביקשתי לראות את האיש שחוקר את הפרשה כי זה חשוב לי, אני אימא שלו, זכותי לדעת מה קרה שם ושיבטיח לי שיעשה את הכול כדי לתפוס את האיש הרע הזה שלקח לי אותו, לנו, שלקח את איתי שלי ואני לא יודעת, אני זוכה להתעלמות. כולם מגיעים לפה אבל הם לא באים לספר לי שום דבר. יש לי זכות לדעת מה קרה לבן שלי. אני ניזונה משמועות. אעשה הכול כדי שהאמת תצא לאור", אמרה האם. היא סיפרה על התחושות הקשות: "תלשו לי אותו מהחיים ומהידיים. מישהו לקח לי אותו. כל בוקר זה סיוט לקום ולהבין שהסרט הזה זאת המציאות שלנו. לא מגיע לו.
4 צפייה בגלריה
משפחת יצחק
משפחת יצחק
משפחת יצחק מבקשת תשובות
(צילום: עידו ארז)
"איתי שלי היה נער יפה תואר עם עיניים מדהימות, חיוך כובש, היה ילד מאוד מאוד שמח שאהב את החיים, שחגג את החיים ורקד את החיים", סיפרה האם, "הוא אהב לעשות המון המון דברים והתמונות מזכירות לי איזה חיים, איזו ילדות מופלאה הייתה לבן שלי. הוא אהב קפוארה ואהב לשחק כדורגל, הוא אהב לנגן בתופים. הוא עשה כל כך הרבה דברים אהב באולינג, אהב אקסטרים, את אילת, ספורט ימי, היו לו חיים צבעוניים ויפים כל כך ובעיקר בעיקר הוא היה ילד שמח שכולם אהבו. הוא היה מוקף חברים, הוא נורא אהב את החברים שלו והיה מלא רגישות וחמלה כלפיהם, כלפי החלשים ובעלי חיים, ילד טוב שלי, ילד טוב".
האב הרצל ביקש לחדד: "אנחנו לא זוכים לשום דבר מהמשטרה. גם לא מישהו שיגיד - אנחנו לא יכולים להגיד לכם אבל אתם בידיים טובות. תבואו, תציגו את עצמכם, אתם עסוקים, אני בטוח שאתם עסוקים, בואו תכירו אותנו, את מי אתם חוקרים, על מי אתם נלחמים".
4 צפייה בגלריה
איתי יצחק ז"ל וליאור האחות התאומה
איתי יצחק ז"ל וליאור האחות התאומה
סלפי בחוף עם ליאור האחות התאומה שעות ספורות לפני הרצח
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
איתי יצחק
איתי יצחק
איתי ז"ל עם הכלב סימבה שאותו כינה "מבסוטון"
(באדיבות המשפחה )
האחות התאומה ליאור סיפרה על איתי שאותו הגדירה "החצי השני שלי": "הוא היה ילד טהור, אפשר היה להסתכל לו בעיניים ולראות טוהר ויופי. פשוט קסם. ואני רוצה שידעו שבאמת אהבתי אותו כל כך, בחיים לא אהבתי ככה, בחיים לא אוהב ככה. זאת הייתה אהבה כל כך אמיתית. החצי השני שלי רחוק ממני עכשיו ורק בגוף. הוא פה, הוא פה בפנים כל הזמן".
האח הגדול תומר שסיים שנת שירות ויתגייס בעוד חודש ביקש להעביר מסר לילדים ולבני הנוער. "מקרים כאלה קורים על בסיס יום יומי. אני בטוח שזה קרה אצלי בבית הספר - אחד הטובים בארץ - וזה נגמר לפעמים בכאפה ולפעמים ככה. לא צריך לחכות שזה ייגמר ככה, זו לא חולשה שלך ילד. זו לא חולשה שלך להתעלם ממה שאומרים לך, זו לא חולשה לקום וללכת, זו לא חולשה להתעלם", אמר האח.
הוא הוסיף: "זו לא חולשה להבין שאם בן אדם קילל אותך, בן אדם פגע לך בכבוד בגבריות, באגו שלך - הדבר הכי נכון שיש זה לקום וללכת. היה ונקלעתם לסיטואציה של אלימות, קללה אחרי קללה שהתפתחה לדחיפה - אל תהססו להתקשר למשטרה, להתקשר למד"א, למבוגרים בחיים שלכם. אל תגיעו למקומות האלה. אתם לא רוצים לראות את אימא שלכם ככה".
המשפחה השמיעה שיר שכתב היוצר איתי שגב שמתגורר בשכנות ופרצו בבכי. בחצר הבית הסתובב הכלב הקטן של איתי, סימבה. ליאור, האחות, סיפרה שאיתי נהג לכנות אותו "מבסוטון".

מאז היוודע הרצח, עסקו אנשי החינוך של המועצה האזורית הגלבוע בליווי בני הנוער ביישוב וגם במסגרות אחרות שלהן היה קשר הדוק עם המנוח ומשפחתו. כך למשל בכפר הנוער ניר העמק בעפולה, שם למד הנער, ובבית הספר בקיבוץ עין חרוד שם לומדת אחותו התאומה.
במקביל נמשכת חקירת המשטרה שחוסה תחת צו איסור פרסום. היחידה המרכזית של מחוז צפון מבררת בין היתר מה עשו הנערים מגן נר בכפר מוקייבלה. בידי המשטרה שבעה עצורים, שלושה מהם חבריו של המנוח. יתר העצורים הם תושבי מוקייבלה, שלושה נערים ובגיר, קרוב משפחה של אחד הקטינים שחשוד בשלב זה בשיבוש הליכי החקירה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברי המשפחה: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה על אובדנם. מדובר בחקירה מורכבת של קטין שמצא את מותו בשבת האחרונה לפנות בוקר, ככל הנראה במהלך קטטה בכניסה לכפר מוקייבלה. החקירה עודנה מתנהלת באינטנסיביות, ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ובשלב זה כלל המעורבים עדיין עצורים. משטרת ישראל נמצאת בקשר הדוק עם עורך הדין מטעם המשפחה ונקבע שבסיום השבעה, ייפגשו חוקרי היחידה המרכזית עם המשפחה".