2 צפייה בגלריה
חליל אל-חיה
חליל אל-חיה
חליל אל-חיה. יעמוד בראש המשלחת
ביקור ראשון של בכירי חמאס בסוריה, מאז שהארגון השולט ברצועה עזב את המדינה לפני יותר מעשור: מחר (רביעי) יגיעו לסוריה בכירים בחמאס, לביקור שמתקיים ארבעה חודשים אחרי שבארגון אמרו כי החליטו לחדש את היחסים עם דמשק.
בכיר חמאס חליל אל-חיה ייפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד ויעמוד בראש המשלחת הפלסטינית, הכוללת גם בכירים בארגונים אחרים, ובהם זיאד נחאלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי.
2 צפייה בגלריה
בשאר אל אסד, מנצח את הבחירות לנשיאות סוריה
בשאר אל אסד, מנצח את הבחירות לנשיאות סוריה
אסד. הוא עדיין כאן
(צילום: EPA )
הנהגת חמאס החליטה לעזוב את דמשק בפברואר 2012, כשנה לאחר תחילת מלחמת האזרחים בסוריה. ביוני האחרון הודיע חליל אל-חיה כי התנועה "החליטה לשאוף לשקם את היחסים עם סוריה".
בשבוע שעבר דווח בעיתון הסורי "אל-וטן" על ההגעה הקרובה לדמשק של משפחת מחמאס, וצוין כי חמאס פרסמה הודעה המדגישה את "ההערכה שלה להנהגת סוריה, ולתפקידה בעמידה לצד העם הפלסטיני וסוגייתו הצודקת".
מנהיגי חמאס תמכו בגלוי בהתקוממות הסורית שפרצה ב-2011 נגד שלטונו של אסד, והתנועה פינתה את מפקדתה בדמשק ב-2012, מהלך שהכעיס גם את איראן, בעלת ברית משותפת של סוריה וחמאס. מאוחר יותר שוקמו היחסים בין חמאס לאיראן, ובכירים בתנועה הודו לרפובליקה האיסלאמית על שסייעה בבניית ארסנל של רקטות ארוכות טווח ברצועה, שבהן השתמשו בלחימה נגד ישראל.