בית המשפט המחוזי בחיפה האריך היום (יום רביעי) את מעצרו של עו"ד סרי חוריה (52) משפרעם עד ליום ראשון ואישר לפרסם את שמו.

חוריה, פעיל פוליטי בכיר, פרסם פוסטים בפייסבוק שבהם הביע תמיכה והזדהות עם מעשי הטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, וקרא ל"השמדת הכובש הישראלי".
לפני יומיים, בית משפט השלום בעכו הורה לאסור על פרסום שמו של עורך הדין, לבקשת סנגורו שטען כי מדובר בעו"ד ותיק עם "המון לקוחות, בהם גם יהודים", וכי "הדבר עלול לפגוע בתדמיתו ושמו הטוב באופן קיצוני ולא מוצדק". במשטרה ערערו על ההחלטה, שהיום כאמור התקבלה על ידי השופט אבי לוי.
1 צפייה בגלריה
סרי חורי
סרי חורי
סרי חוריה
חוריה, שבבעלותו משרד בחיפה, נעצר בראשון האחרון לאחר שחוקרי המשטרה והסייבר הבחינו בפוסטים הפומביים שפרסם בערבית ברשת החברתית פייסבוק, שבהם שיבח לכאורה את חמאס והביע תמיכה בארגון הטרור. בין היתר הוא כתב אחרי אירועי ה-7 באוקטובר כי "לאחר שההתנגדות האיסלאמית שברה וניפצה את היהירות וההתנשאות של הישראלים, הם חטפו מכה שתשכיח את כל המכות שהאומה הערבית נחלה מהכיבוש הישראלי".
עוד כתב כי "הגיע הזמן למלחמת 'ראדה' (מתקפת תגובה איסלאמית, י"ק) נגד ישראל, שמנסה להכניע את עזה ולשלוט בה ולמחוק את תנועת ההתנגדות", וציין את איומי חמאס לרצוח חטופים ישראלים בשידור ישיר.
בהחלטתו, כתב השופט לוי: "שום עם איננו יכול לאפשר ליבוי היצרים והורדת המחסום בפני מלחמות פנימיות, הפגנות אלימות ופגיעה בחיי אדם או במרקם החברתי העדין המרכיב אותו. לפיכך, חומרה מיוחדת נודעת למעשי שבח, עידוד או תמיכה בטרור בתקופה זו. חשיבות רבה נועדת לחקירת הדברים ובירורם עד תום. ככל שהמעשים מוכחים, חשוב שעושיהם יובאו לדין. ההליכים המשפטיים חייבים להיות פומביים גם אם יש בכך אי-נוחות ואולי אף נזק למבצעי המעשים".
בשבועות האחרונים עצרה המשטרה כמה חשודים שכתבו דברי שבח ואהדה לטבח שביצע חמאס בעוטף, ונגד חלקם הגישה הפרקליטות כתבי אישום חמורים. מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותה כנגד האויבים מבית, שקוראים לאלימות ולמעשי טרור ברשתות החברתיות תוך תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור הרצחני חמאס-דעאש, ופועלת למיצוי הדין עם אותם מסיתים".