לורט לוי, תושבת חיפה בת 84, נורתה אמש (ראשון) בזמן שישבה בסלון ביתה. היא פונתה לבית החולים במצב בינוני, ובמשטרה חושדים שמדובר בירי תועה. טרם נעצרו חשודים. "הפכנו לשיקגו במדינה שלנו", אמרה היום לוי בתסכול מבית החולים.
הירי אירע בזמן שלוי, אם לתשעה ילדים וסבתא לנכדים ולנינים רבים, ישבה בסלון דירתה שבקומה הראשונה בבניין שברחוב ברוך הכהן בשכונת קריית שפרינצק. מחקירת שוטרי תחנת חיפה עולה כי ככל הנראה שני רוכבי קטנוע התקרבו לבניין המגורים, ירו באמצעות אקדח - וקליע שחדר לדירה דרך החלון פגע בגבה של לוי.
חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ראשוני והיא פונתה כאמור במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוכנסה לחדר הלם. כעת היא מאושפזת במחלקה לכירורגיית חזה.
1 צפייה בגלריה
לורט לוי
לורט לוי
"אין לי סכסוכים עם אף אחד, האלימות במדינה מפחידה". לורט לוי
(צילום: ליאור אל-חי )
חי טקאטש וישי לוי, חובשים בכירים במד"א, טיפלו בלוי בזירה וסיפרו: "כשהגענו ראינו על הרצפה אישה פצועה בשנות ה-80 לחייה. היא הייתה בהכרה מלאה, מבוהלת וכאובה. היא סבלה מפציעות חודרות. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב".
לוי שחזרה מבית החולים את רגעי האימה אתמול בערב. "ישבתי בסלון וראיתי טלוויזיה, שלושה נכדים שלי היו בחדר", היא סיפרה. "פתאום שמעתי קול של ירי, היה הבזק של אור. הרגשתי כאבים חזקים בגב והבנתי שירו בי. כולי התמלאתי דם. צעקתי לנכדה שלי 'תצילי אותי, תצילי אותי'. היא רצה אליי וראתה שאני פצועה".
"הנכדה שלי התקשרה מהר למד"א ופינו אותי לבית חולים", המשיכה לוי. "אין לי שום מושג מי ירה עליי בבית. האלימות אצלנו במדינה נוראית. אני אישה מבוגרת ואין לי סכסוכים עם אף אחד. מפחיד היום עם כל האלימות שיש במדינה שלנו, זו אלימות שפוגעת בכולם. היא נכנסת עכשיו גם לבתים שלנו".
בנה של לורט שנמצא עמה בבית החולים תיאר כיצד שמע על פציעת אמו. "הייתי בעבודה, ודוד שלי התקשר ואמר לי 'ירו באמא שלך'. חשבתי שהוא השתגע, אבל אז הבנתי שזה נכון והתמוטטתי. בחיים לא היה כזה חוסר ביטחון. אין דין ואין דיין. פעם היה עוד כבוד, היום יורים גם בנשים, גם בילדים וגם באנשים מבוגרים".
גם בתה של לורט זועמת: "האלימות בשכונה היא בלתי נסבלת. איפה קצין המודיעין שאמור למנוע מאנשים להסתובב עם נשקים ולירות על אנשים בבתים. יש לנו חוסר ביטחון, אנחנו מפחדים לצאת מהבית ועכשיו צריכים גם לפחד להיות בבית. המשטרה צריכה לקחת אחריות על המקרה שקרה לאמא שלי ולעשות הכול כדי לעצור את החשודים האלה ואת האלימות בכלל בשכונת שפרינצק".