סין לכדה אסיר צפון קוריאני נמלט, שבאוקטובר ברח מהכלא והיה חופשי במשך יותר מ-40 יום.
האסיר, ז'ו שנג'יאן, עבד ככורה פחם במולדתו. ב-2013 הסתנן מצפון קוריאה לסין כשחצה בשחייה את נהר טומן שעובר בין שתי המדינות. הוא הגיע לכפר סיני ושדד כמה בתים. הוא גנב כסף, טלפונים סלולריים ובגדים, ודקר קשישה שהבחינה בו. אז ניסה להימלט במונית, ונתפס על-ידי המשטרה.
הצפון קוריאני בן ה-39 נשלח למאסר בכלא במחוז ג'ילין. ב-18 באוקטובר, לפנות ערב, טיפס על סככה בחצר והתקדם ממנה לחומה. הוא השתמש בחבל, חיבל בגדר החשמלית וקפץ מחומת הכלא.
הרשויות בצפון מזרח סין הציעו פרס של 23,000 דולר תמורת מידע שיוביל ללכידתו של האסיר הנמלט, והמצוד עורר עניין רב ברשתות החברתיות. הוא אמור היה להשתחרר מהכלא ב-2023, וסין ככל הנראה הייתה מגרשת אותו לצפון קוריאה. אחרי בריחתו תהו הגולשים ברשתות אם האסיר הצפון קוריאני החליט להימלט מהכלא כדי לא להיות מגורש בחזרה למולדתו.
1 צפייה בגלריה
סין אסיר נמלט מ צפון קוריאה ברח מהכלא
סין אסיר נמלט מ צפון קוריאה ברח מהכלא
האסיר מטפס על הסככה בחצר הכלא. לאחר מכן חיבל בגדר החשמלית, וקפץ מהחומה
ארגון Human Rights Watch אמר ביולי שלפחות 1,100 צפון קוריאנים כלואים בסין – בעלת הברית ושותפת הסחר הגדולה ביותר של פיונגיאנג. עם השחרור רבים מהאסירים הצפון קוריאנים מגורשים בחזרה לארצם – שם הם עלולים לסבול מעינויים ומהפרת זכויותיהם.
משטרת ג'ילין סיפרה שז'ו שנג'יאן נתפס היום ב-10:00 (שעון מקומי). בתיעוד שפורסם בתקשורת הממלכתית נראים שוטרים אוחזים בו, ונושאים אותו כשידיו קשורות מאחורי הגב.